Blogi > Motivatsioon

Kadri Seeder: kui töötaja tunneb end ebaõiglaselt kohelduna, siis ei saa loota, et ta ka suure õhinaga tööd teeks

Üha suureneva tööjõunappuse ja kasvava palgasurve tingimustes on juhil järjest olulisem teada, mis üht või teist töötajat motiveerib. Paraku on motivatsiooni tappa hoopis lihtsam kui seda tekitada ja hoida, kirjutab Palgainfo Agentuuri juht Kadri Seeder Äripäevas.

Olen tööandjaid kuulnud kurtvat, et pinguta kui palju tahad töötajate heaolu nimel – tõsta palka, paku soodustusi, maksa boonuseid – midagi ei aita, ikka nad ei pinguta ja viilivad igal võimalusel, eksivad ja puuduvad sageli. Samal ajal on töötajad mõnusa olemisega rahul, võib-olla isegi liiga rahul.

See ei tähenda, et töötajate rahulolu kujundamisega ei peaks tegelema – kindlasti peab, sest see mõjutab oluliselt lojaalsust. Töötajad, kes on rahul oma töötingimustega, eriti palga ja soodustustega, ei vaata tööturul ringi paremate pakkumiste järele. Samas ei loo rahulolu automaatselt motivatsiooni – ajendit, vajadust ja/või soovi oma tööd hästi teha.

Pigem võib rahulolu tekitada teinekord soovi mugavat olukorda säilitada. Kui palgatase on keskmisest kõrgem ja soodustuste pakett luksuslik, on töötajad ettevõttes sisuliselt heaolu lõksus, kuigi neil ei ole võib-olla juba ammu töörõõmu ega sära silmis.

Loe edasi ...