Mastodon Skip to main content
Blogi > Juhtimine

Kohaloleku praktika #3: õpi tundma oma päästikuid

Kohaloleku praktika #3: õpi tundma oma päästikuid

Kas sina tunned oma “päästikuid” – (juba tuttavaid) olukordi, kus tead, et sul on keeruline ennast kontrollida, vaid kipud teatud kindlal viisil reageerima. Kas oled aga märganud, et tegelikult on toimunud sündmuse ja sinu reaktsiooni vahel alati väike paus?

Kui keegi ütleb midagi sinu jaoks häirivat, järgneb sellele mikrosekundiline paus … ja alles siis sa reageerid.

Kui keegi sulle liikluses ette keerab, järgneb sellele mikrosekundiline paus … ja alles siis sa reageerid.

Kui näed telekast või kuuled raadiost ebameeldivat uudist, järgneb sellele mikrosekundiline paus … ja alles siis sa reageerid.

Kõik need pausihetked on sinu kohaloluhetked, mille jooksul toimub tegelikult alateadlik valiku tegemine – kas reageerida sisseõpitud viisil või kasutada uut viisi. Kuna me oleme aga harjumuspärased, kipumegi üldjuhul sellest pausist “üle sõitma”, ja vana harjumuse kohaselt reageerima – tegema või ütlema midagi, mida hiljem isegi kahetseda võime.

Kuidas aga mõned inimesed end siiski paremini sellistes olukordades kontrollida suudavad? Kas nendel polegi siis emotsioone, mis sellistel momentidel neid endast välja viivad?

On küll, aga nad kasutavad eespool mainitud pausi ära selleks, et VALIDA teistmoodi käituda. Nad ei lase oma emotsionaalsel impulsil end kontrollida, vaid nende puhul on KONTROLL nende olukordade üle nende käes. Ja seeläbi on ka nendel KONTROLL oma elu ja tulemuste üle rohkem nende käes.

 

 

Allikas: motivaator.ee, Motivaatori asutaja, juht ja koolitaja Kaido Pajumaa