UUDISED & BLOGI > Juhtimine

Kuidas hea juht konflikte lahendab?

Sellest, kuidas konflikte „plussmärgiga“ lahendada ja neid ennetada, rääkis Äripäeva raadio saates „Fookuses“ Äripäeva Akadeemia koolitaja Jaanus Kangur.

Kas konflikt tähendab alati väga tugevaid reaktsioone põhjustavat lahkarvamust või võib see olla ka rahulik suhtlus?

Konflikte on hästi erinevaid. Kõige halvemate tagajärgedega on tuha all hõõguvad konfliktid, mis välja ei paista. Need kestavad kaua ja neid ei märgata, et saaks sekkuda. Need võivad töökeskkonda nii mürgitada, et töötulemused hakkavad halvenema. Inimesed ei suuda ühel hetkel lihtsalt koostööd teha, kuigi karvupidi kokku ei minda.

Kuidas koostööd teha? Miks konfliktide lahendamine ja ennetamine vajalik on?

Töö kontekstis on tähtis tulemuse saavutamine. On olemas ka selline mõiste nagu suhtekapital ja see on igasugu ettevõtte arengu seisukohalt väga oluline. Inimkapital ja suhted on üks kapitali osa – kui meeskond on tugev, suudetakse muutustega toime tulla, ja praegu on meil selline ühiskond, kus muutused on igapäevased. Tihti käivitatakse mitu muutust korraga ja see tekitab pideva kõrgendatud stressiolukorra. Seega, meeskond on seda tugevam ja talub olukorda paremini, mida tugevamad on inimsuhted.

Kui suhtekapitali on vähe, siis on meeskonnal väga raske muutustega toime tulla. Sellega koos aga tööviljakus väheneb. Juhi üks suur ja oluline ülesanne on suhtekapitali teadlik kasvatamine, see toimub ühiste positiivsete elamuste kaudu nii töösiseselt kui ka -väliselt.

Iga konflikt vähendab seda suhtekapitali. Tulenevalt sellest, kuidas konflikt läheneb, sõltub see, kas suhtekapitali vähenemine on investeering või mitte. Kui konflikt laheneb nii, et pärast mõistetakse üksteist paremini, on see pigem investeering ja teenib hiljem n-ö intresse.

Juhtidele tuleb kasuks, kui ta oskab hinnata, palju tal suhtekapitali on ja milleks sellest tulenevalt valmis ollakse, st millisteks muutusteks.

Loe edasi ...