Blogi > Reklaamiturg

Leito: märts oli ajalehtede reklaamiturul kehv

TALLINN, 2. aprill, BNS – Meediaanalüütik Toomas Leito hinnangul oli märts ajalehtede reklaamiturul kehv kuu.

"Üldine pilt on niisugune, et kehv reklaamikuu, mida ma ka veebruaris ära märkisin," ütles Leito BNS-ile.

Võrreldes 2017. aasta märtsiga vähenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 11 külge ehk 1 protsendi võrra, moodustades 1036 külge. Reklaamikäive vähenes 45 000 eurot ehk 3 protsenti moodustades 1,5 miljonit eurot.

"Paari protsendi võrra oli käive väiksem seetõttu, et Ekspress ilmus märtsis neli numbrit, mullu viis," märkis Leito.

Lehtede veebireklaami käive vähnenes 2 protsenti, veebireklaamifirmade käive suurenes vaid protsent. "Üllatus on veebireklaami kasvu peatumine, mida mõjutas hilise kevade tõttu hilinenud kevadkampaaniad, mis on lükkunud aprilli-maisse," märkis Leito.

Kui vaadate reklaamimahtusid tähtsamates segmentides, siis tähtsamad olid ehitusfirmad, mis kasvasid mullusega võrreldes 17 protsenti, sisustusfirmade kasv 15 protsenti ja autofirmad 7 protsenti, reisireklaam langes aga 15 protsenti.

Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Postimehes ja Õhtulehes, teistes vähenes. Postimehe reklaamikäive kasvas märtsis aastaga 5 protsenti 745 000 euroni, Õhtulehe reklaamikäive suurenes 10 protsenti 255 000 euroni, Äripäeva reklaamikäive langes 24 protsenti 190 000 eurole, Eesti Ekspressi reklaamikäive langes 20 protsenti 150 000 eurole ja Eesti Päevalehe reklaamikäive langes 7 protsenti 125 000 eurole.

Käive paberlehtedes vähenes mullusega võrreldes 3 protsenti ja moodustas kogu viie lehe reklaamikäibest 56 protsenti.

Aasta esimese kolme kuuga suurenes reklaamimaht 67 külge ehk 2 protsenti, moodustades 2700 külge. Käive suurenes 100 000 eurot ehk 3 protsenti moodustades 4 miljonit eurot. "Nii et kolme kuu lõikes oli trend positiivne," lisas Leito.

"Eeldan, et aprillis tuleb parem reklaamikuu," ütles Leito. "Pealegi on aprillis üks ilmumispäev mullusest rohkem, eelmisel aastal langesid lihavõttepühad aprilli," lisas ta.

Oma igakuises reklaamituru-uuringus võtab Leito arvesse viies üleriigilises lehes ehk Postimehes, Eesti Päevalehes, Õhtulehes, Äripäevas ja Eesti Ekspressis ilmunud reklaami mahu, korrutades selle võimalikke bartertehinguid arvestamata keskmise reklaamimüügi hinnaga. Postimehe andmed on ilma venekeelse leheta.

 

Baltic News Service