“Mis mõttes?” jahmatasin mõni aeg tagasi, kui lugesin ühest muidu supertoredana tundunud raamatust, et kiitmine tuleks ära lõpetada.
Juhtidega pole harvad diskussioonid teemal kumb on parem: kas kriitikaga (eufemismina öeldakse selle kohta “tagasiside” :-)) juhtimine või tunnustuse, kiitustega juhtimine. Muidugi, sellise valiku korral pole kahtlust, kumb saab...
Kaido Pajumaa, Motivaatori blogi: "Paljud juhid on igapäevatöös hädas töötajatega, kes meeskonnaga ühte sammu ei astu. Need on töötajad, kes teevad justkui enam vähem kõik oma töö ilusti ära, aga nad ei huvitu eriti sellest, kuidas tema töö meeskonna suuremasse eesmärki panustab, ja kuidas tema suhtumine meeskonnatunnet ning sealset koostööd...
By Raimo Ülevere, Coach, 17.04.2020
Võta üks paberileht või arvutiekraanil tühi kirja fail ja kirjuta sinna rasvase ja suure kirjaga: ÄRA TÕUSE PÜSTI.
Tehtud? Nüüd loe seda häälega ja samal ajal… tõuse püsti. Nii 5 korda. Ma saan aru, veider. Ent tee ikka. Ajad on niigi veidrad, eks. Tehtud?
Mis tunne oli? Kui sa oled vähegi...
Kaido Pajumaa (leadership and teamwork trainer at Motivaator.ee)
Räägin nii meeskonnakoolitustel kui juhtimiskoolitustel väga palju tähenduse andmisest oma tööle. Nimelt on paljud uuringud näidanud, et inimesed, kes tunnevad tööl olevat sügavam tähendus (kui vaid endale ja ettevõtte omanikele raha teenimine), on õnnelikumad mitte ainult töö...
Kuigi kõiki koos töötavaid inimgruppe võib meeskondadeks nimetada, ei pruugi need inimgrupid alati meeskonnale kohaselt koostööd teha. Ehk siis teisiti öeldes on nende meeskonnatöö praktilisel tasandil väga madal – pigem ajab igaüks natukene oma asja, et isiklikud huvid täidetud oleks, ja küll siis juht või meeskond ülejäänud...
By Raimo Ülavere
Aastaid tagasi kuulasin Vikerraadiost jutusaadet toona juba elusügisesse jõudnud kuulsa Vene näitlejaga, kes vastas küsimusele – millal teil tekkis tunne, et olete teel millegi olulise poole, et teist võib saada suur näitleja – nii: sel hetkel, kui lõpetasin ajalehtedest teatrikriitika lugemise.
Tagasiside ja teiste inimeste hindamine on kaks...
Uute liikmete värbamine organisatsiooni võib tunduda esialgu keerulise ülesandena, kuid selle probleemi lahenedes ootavad ees uued mured. Ühe esimese asjana tuleb värvatud edukalt kaasata organisatsiooni töösse, mille õnnestumine sõltub mõlemast osapoolest. Ühest küljest on oluline süsteem, kuidas uusi liikmeid vastu võetakse ja nende sisseelamine mugavaks...
Kui sulle pandaks ette valik - kas võtta tööle inimene, kes on sama tööd teinud 10 aastat või inimene, kes on seda tööd teinud 2 aastat, siis kumma sa valiksid (arvestades, et kõik muud tingimused oleks võrdsed)? Kui sa oled nagu enamus inimesi (sh hulgas mina), siis valiks ikka pigem kogemustega inimese, eksole? Ja meil on sellist valikut tehes suur tõenäosus...
On üks jutt, mida räägitakse üha uuesti ja uuesti konverentsidel, seminaridel, koolitustel, raamatutes, juhtimisejuttudes. Et nn millenniumi põlvkond, noored on kuidagi sootuks teised inimesed, kellele peaks töötajatena kuidagi hoopis teistmoodi lähenema.
Kuidagi on see jutt tundunud veidi kummaline. Ja veidi nagu “noorus on hukas” tüüpi vanemaealiste inimeste...