Kuna juba liiga pikalt on probleemiks olnud maksude maksmine ja taksoäppide jõhker vahendustasu, mida klientide vedajailt sisse kasseeritakse eraettevõtte poolt, siis kas see võiks tuua pöörde ja olla riigi ning maksumaksjate jaoks lahendus?
Boldist ja Yandexist ning Uberist ja teistest sarnastest, kes ise hakkama ei taha saada. Üks mõte Eesti riigi otsustajatele: mõistlik lahendus taksoäpinduse säilitamiseks Eesti riigi ja inimeste heaks oleks selline, riik teeb ise sellise äpi, see pole keeruline ning kõik selle kasutajad saavad seda hakata tasuta kasutama, vedajad tellijaid vedama ja saavad kogu teenistuse endale, millelt äpp eraldab automaatselt riigimaksud. Nii ei ole petiseid kasutamas ja liigkasuvõtjat neid terroriseerimas. Samuti on siis kõigil valida, mis äppi nad kasutavad. Vedajad oleksid siis kohe rohkem motiveeritud ja raha jääks kõigile rohkem kätte ning teenuse hinnad ei pea samuti tõusma. Nii peaksid kõik osapooled olema rahul: sõidutellijad kelle jaoks midagi ei muutuks, sõitjate vedajad, kes teeniksid rohkem ja maksud riigile oleksid ka mugavalt tasutud.
Eraettevõtjad aga kes sarnast äppi ka ise tahavad samaaegselt turul edasi hoida, peavad sellega siiski ise hakkama saama. See on, mida maksumaksja huvides ja raha eest saab riik ehk me ise teha. Kes on poolt?
Täiendame teemat 21.04.2020 kell 18:02
ca 4 kuuga oleks äpp valmis ja leviks tänaste äppide kiuste üle Eesti, kuna kasutamine ei maksa kasutajale midagi ja toob autojuhile kasu ka väikestes külades. Reklaamist: kui maksumaksja maksab lisaks ka igaüks 1-2 eurot, siis oleks ka reklaamikulu kohe kaetud. kui suur see reklaamikulu Eesti jaoks ikka on ja see teenus toimiks juba paremini kui ükski teine tänane sõiduäpp, sest pole takistust ega huvide konflikti kellelgi seda kasutama hakata, kuna see on kasutajatele tasuta ja aitaks vaesematel autojuhtidel ka väiksemates asulates järje peale saada. Istud kodus ja saad võtta töid vastu kui tahad ning tuled omadega välja, mitte ei pea peale maksma.
Tõsine Äpp ilma igasuguse eputamiseta, ei mingit fan kontorit ega mõttetuid pastakast imetud artikleid peavoolumeedias. Lihtne, tasuv ja transpordiprobleeme üle Eesti ka tegelikult lahendav, mitte vaid Tallinna keskne.
Täiendame 21.04.2020 kella 19:45
"Miks peaks riik ressurssi raiskama, et aidata taksosid? Kui taksod tahavad, siis tehku iseenda app ja reklaamige seda samamoodi võrdselt, nagu peavad seda tegema teised eraettevõtted. See, et vahendajad on taksonduse äri vallutanud tähendab lihtsalt seda, et taksod tootsid paska ja "helista ja telli takso" lahendus oligi täis pask ja turg tegi valiku ja eelistas vahendajad, mis pakkusid paremat teenust. Kui see takso debiilikutele ei meeldi, siis tehke parem asi ja pakkuge oma versioon. Turg ei keela ja kindlasti võtab rõõmsalt vastu kui teenindus on parem ja kasulikum kui mingi nn. "vahendaja" versioon asjast."
AMidnightRaver:
"Äpp võib lihtne-odav olla, aga igast kasutajatoe jura ei ole. Riik võiks siis sama hästi igast ettevõtlust teha. Konkurendid seadusega ära keelata ja aina 'teenida'. Vaata kui õudne on Eesti Energia."
pavave:
"Taksoäpp ei ole absoluutselt eluks ega ühiskonna jaoks kuidagi vajalik asi. Ma ei näe miks riik peaks sellise asja arendamisega tegelema."
meenikunno:
"Tean, kuidas riigifirmas asjad käivad, see piiraks ja aeglustaks selliseid ettevõtteid, ning kulud kasvaksid meeletult. Las riigifirmad jäävad ikka riigile vajalike teenuste juurde, oma heade ja veadega."
Herr_souverain:
"Tekst tundub halvasti kirjutatud, sest siin on juba vähemalt 4 inimest, kes autori sõnul ei saa sellest tekstist siis aru. Algseid äppe saab osta valmis kujul paari saja euri eest, kus kõik vajalik olemas sõidujagamise alustamiseks. Kui see valik on kõigil olemas, siis mis sa arvad, miks Boltil on miljonite € eest arenduse ja kasutajatoe meeskondi? Kuigi sa oled siin vastu vaieldnud, siis su idee tundub lugedes lihtsalt riigifirma versioon sõidujagamises/taksonduses."
perestroika-pw:
"Lambikas idee: osta Boltist 51% riigile ja arendada temast selline taksoäpp, mida ülejäänud maad saavad mõõduka litsentsitasu eest oma turgudel juurutada, argumendiks muuseas maksulaekumiste kasv. Bolt päästetud ja nokia kah tehtud (kummisaabas, mitte mobiiltelefon). ;P Disclaimer: minu ettepanek ei pretendeeri ärilisele teostatavusele, võite kohe sõelapõhjaks lasta, ma ei põe. :)"
Täiendame 22.04.2020 kella 15:30
26) Praegused äpid on teinud kuritahtlikult hinna,,dumpingut"turu solkimiseks.
27) Olen ise taksojuht ja vahepealne Bolti driveri kasutaja. Ei meeldi suur vahendustasu sama suur kui tulumaks. Selle äppiga saaksin kohe riigile maksta seda raha pluss olek parem kui kõik taksod oleksid ühes äppis ja kliendide jaoks oleks see ka parem.
28) Praegune olukord on ideaalne29) Miks peaks riik sisenema taksoturule? Kas nõukogude aeg in tagasi, et riigistame ettevõtted ja tapame konkurentsi ära. Kas te olete kommunist?
30) *Riigifirmad on üldiselt aeglased ja keskmisest vähem innovatiivsemad
*Tasuta asju pole olemas. Äpi arendus ja haldamine, kasutajatugi, juhtidega tegelemine maksab raha ja see raha ei peaks tulema maksumaksja taskust
*Taksondus ei ole riigi seisukohalt hädavajalik ettevõtmine, kuhu maksumaksja raha panna
*Kui kõik taksojuhid maksaksid ausalt makse (nagu äpp neid selleks sunnib), siis tõuseksid taksohinnad või langeks taksode arv linnas
31) Põhiline et Äpp oleks läbipaistev maksude polest,kuna olen Transpordi Valdkonnas juba pikkemad aega ja igasugu vahendajad on tekkinud viimasel ajal hästi palju.Ja Spetsialistidele kuu tasumistest,Ministeeriumis on olemas Kanselei kui neil on Lugupidamine meie kui Maksumaksja vastu siis ei ole mingit probleemi seda teha.