Blogi > Kaubandus

Tarbijakaitseamet: hinnaerinevus kauba kohta on kauplustes 10-20 senti

TALLINN, 27. november, BNS – Tarbijakaitseameti poolt üle Eesti läbi viidud hinnakontrollist selgus, et keskmine hinnaerinevus kauplustes oli 10-20 senti kauba kohta.

Tarbijakaitseamet kontrollis kokku 77 kauplust, mis kuuluvad 12 erinevasse kaupluseketti. Tarbijate eksitamist tuvastati 41 kaupluses. Kontrollitud kaupadest esines hinnaerinevus 3-4 protsendil.

"Igaüks võib ise mõelda, kui palju ta kulutab kuu või aasta jooksul raha ning arvestades Eesti kaubanduse kogumahtusid, siis see mõni protsenti hinnaerinevusi tarbija rahakoti arvelt ei tundugi nii väike," ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Kõige rohkem hindadega seonduvaid rikkumisi tuvastati ehituskaupu müüvates kauplustes K-Rauta ja Bauhof. Toidu- ja tööstuskaupasid müüvate kauplejate osas ilmnes kõige rohkem hinnarikkumisi Maksimarketi kauplustes, järgnesid Rimi ja Selver.

Kontrollide käigus selgus, et tarbijatel tuli maksimaalselt juurde maksta kuni 10 protsenti tervest ostukorvist. Näiteks 144 eurot maksva ostukorvi puhul oli tabija kahjuks 14 eurone hinnaerinevus. Ühes kaupluseketis tuli kõikidel tarbijatel kassas igale tootele üks sent juurde maksta.

Lisaks leidis tarbijakaitseamet ka teisi eksimusi. Näiteks ei olnud tarbijal hinnasilti vaadates võimalik aru saada, milline on kehtiv hind või puudus kauba hind sootuks.

Tarbijakaitseamet viis kauplustes üle Eesti läbi hinnakontrolli, mille eesmärk oli saada ülevaade hinnateabe korrektsusest müügisaalis ja kassas ning sooduskaupade müügiks pakkumisel.

 

Baltic News Service