Skip to main content
Blogi > Personalijuhtimine

Uue ajastu väärtuspakkumine ehk kogutasupakett, mille igaüks ise kokku saab panna

Uue ajastu väärtuspakkumine ehk kogutasupakett, mille igaüks ise kokku saab panna

 

Panna endale ise tööandja poolt pakutavast kokku väärtuspakett, mis just mind kõnetab? Jah, just nii nähakse ühe võimalusena hoida tulevikut töötajaid.

5.novembril toimunud Helo Tamme Virtuaalkohviku peateemaks oli „Kogutasu“ ja seda aitas läbi viia Merje Kärner, kelle ettekande põhjal antud artikkel koostatud ongi. Teema oli ülipõnev ja pakkus aruteluainet paljudele.

Alustame sellest, et teeme selgeks, mis on kogutasu. Merje sõnastab seda järgmiselt:

kogutasu on erinevad rahalised hüved, mida vahetatakse töö vastu ja sinna juurde tekkivad lisahüved, mida tööandja juures võimaldatakse“.

Kogutasu hulka võivad kuuluda erinevad komponendid alates põhi- ja lisatasust lõpetades töötajate kindlustuse, pensioni maksete, psühholoogi teenusega aga ka suvepäevade, kontoris pakutava söögi ja joogiga jne.

Väärtuspakkumises on meil tavaliselt nii rahalisi kui ka mitterahalisi komponente. Rahaliste komponentide hulka kuuluvad eelkõige töötasud, preemiad, boonused. Mitterahaliste komponentide hulka võib kuuluda hulk vägagi kõrge hinnaga komponente, näiteks eeltoodule lisaks veel ka lisapuhkused, sporditoetus, soodushinnaga tooted jne. Kui töötaja ise nende eest tasuma peaks oleks see talle väga kulukas, aga tihti seda teemat ei mõisteta ja sellele ei mõelda. Samas tööandjana arvutame me tööjõukuludesse sisse kõik kulud, mis inimeste osas tekivad, sh erisoodustusmaks, mis pakutavate hüvede puhul summadele veel lisandub.

Tööandjana teame, et talentide ligimeelitamiseks ja hoidmiseks peame olema leidlikud, samas ei saa me lõpmatuseni komponente oma motivatsioonipaketti juurde lisada. Keerulisemaks teeb olukorra aga asjaolu, et see, mis kõnetab üht inimest ei lähe korda teisele. Inimese jaoks on aga oluline, et valik läheks laiemaks, et saaksin endale valida just sobilikud ja antud hetkel vajalikud komponendid. Seega tekib võtmeküsimus: kuidas inimesele seda selgeks teha? Olulise tähtsusega on siinkohal töötajale kogu väärtuspakkumise visualiseerumine (ehk mis ja kui palju maksab, kui palju lisandub veel erisoodustusmaksu jne). Nii saab töötajale arusaadavaks, et kogupakett on suurem kui lihtsalt töötasu.

Üha olulisemaks saab siinkohal aga rahatarkus ja oma töötajate arendamine antud teema ehk nii üleüldises rahakasutuses kui investeerimises. Sellised teadmised aitavad pidada erinevaid tasu läbirääkimisi aga on ka aluseks pikaaegsete (töö)suhete loomisele.

Vaata kogu Helo Tamme kirjutatud artiklit LinkedIN-is.