Online Counter
Blogi > Cleveron

Viljandis hakatakse õppima tulevikutoote arendamist

TALLINN, 3. september, BNS - Ülejärgmisel nädalal alustavad Cleveroni akadeemias esimest kooliaastat 20 õpilast, kes hakkavad õppima robootikatarkvara arendust. Viljandis Cleveroni arendus- ja tootekeskuses antav kõrgharidusõpe on tihedalt põimitud praktikaga, kirjutab Sakala. 

Cleveroni turundusjuht Reelika Maranik ütles, et kandideerijate tase oli kõrge. «Olime üllatunud, et on palju andekaid noori inimesi, kes suudavad erinevaid valdkondi siduda.»

Maraniku sõnutsi oli vastuvõetute seas nii bakalaureuse- ja magistrikraadi omanikke kui ka alles gümnaasiumipingist tulijaid. Sissesaamisel võeti arvesse soovija isiksust ning testi ja vestluse tulemusi ning turundusjuhi ütlemist mööda pidi sisseastuja olema suur tehnoloogiafänn.

Robootikatarkvara arendus Cleveronis tähendab täpsemalt seda, et hakatakse arendama isejuhtivat robotkullerit. Ühe nädala jooksul antakse koolis nii teooria- kui praktikatunde. «Akadeemilised teadmised rakendatakse kohe praktikasse Cleveroni tehases,» selgitas Maranik ja täpsustas, et õpilased teevad praktikat tippspetsialistide kõrval ja õpivad koos nendega.

Küsimuse peale, kas Eestis on puudu IT-hariduse ja -oskustega inimesi, vastas Maranik eitavalt, kuid tõdes, et Eestis ei ole väga palju ettevõtteid, kes arendavad tarkvara. «Isejuhtimine ja robootiliste lahenduste arendamine on väga spetsiifilised. Seda teadmist pole maailmas üleüldse palju. Seda õpetatakse mingil määral kõrgkoolides, aga praktilist väärtust pole.»

Turundusjuhi sõnul teab noor pärast kolmeaastast õppetööd, kuidas leida infot tarkvaraarenduse spetsiifikast riistvaraarenduseni välja. «Ta saab aru, kuidas erinevad tiimid koostöös toodet arendavad. Ei ole nii, et õpitakse ainult tarkvaraarenduse koodi kirjutama ja ongi kogu töö,» märkis ta.

Pärast kooli lõpetamist on võimalus inimesed Cleveroni tööle võtta, aga see on Maraniku sõnutsi pigem vabatahtlik. Ta selgitas, et akadeemia laiem eesmärk on teadmiste tekitamine ühiskonda. «Kui me näeme, et seda oskust ühiskonnas pole ja noored tulevad liiga spetsiifiliste teadmistega või neil pole praktilist kogemust, siis meie ettevõtjana saame erasektoris aidata,» lisas ta.

Õppetöö on Cleveroni peakontoris. Maraniku sõnutsi on neil üks ruum teooriaõppeks ning ülejäänud praktikaõpe on arendusalal. Koostööd tehakse Mainori kõrgkooliga. Cleveroni täisstipendium sisaldab tasuta majutust Viljandis, 400-eurost stipendiumi, tasuta lõunasööki ja 5500-eurose õppemaksu tasumist.

 

Baltic News Service