Website Online Counter

Personaliotsing ja tööpakkumised | Tööportaal Kandideeri.ee

Personaliotsing ja tööpakkumised | tööportaal Kandideeri.ee

Personaliotsing.

Personaliotsing on päevakorras, kui oleme teadvustanud selle ametikoha vajalikkuse ettevõtte jaoks. Seejärel loome pakutava töökoha profiili ja sellest lähtuvalt võimalikult köitva töökuulutuse.

Mis on tähtis?

Ametikoha nimetus.

  • Variant a) võimalikult arusaadav ehk otsitav võiks mõista pealkirja märgates kohe, et tegemist on tema ameti tööpakkumisega.
  • Variant b) teistsugune lähenemine ehk trikiga pealkiri, mis tõmbab tähelepanu ja tekitab pigem uudishimu (ei pruugi olla koheselt arusaadav, millega on tegu) edasi lugema.

Pakutava ametikoha tööülesanded

Lähtume sellest, miks see ametikoht luuakse ehk millist tööandja vajadust hakkab see eelkõige rahuldama.

Tööülesanded võiksid olla välja toodud kas "suuremas pildis" või siis ükshaaval ja väga konkreetselt ning selgelt ja arusaadavalt või siis mõlemad teineteist toetades. Oluline on, et ka otsitav ehk sihitav saaks aru, miks Teda värvata soovitakse, milline on tema roll tööandja juures, mida oodatakse ja mille eest võtab vastutuse.

Tööülesannete edastusega saab otsitav ülevaate sellest, kas Tal on pädevus ja soov neid ülesandeid täitma asuda. Samuti annab see kindlustunde, kui need on just Tema jaoks need soovitud ja õiged ülesanded.

Soovitame teha kuulutuse teksti nii lühikese kui võimalik ja samas nii pika kui vajalik. Üleliigsed asjad, mis ei ole eriti olulised, soovitame välja jätta. Miks? Sest namus ei loe pikka juttu tähelepanelikult läbi ja midagi võiks jätta tööintervjuul rääkimiseks.

REKLAAMI ehk töökuulutuse peamine eesmärk ON ÄRATADA TÄHELEPANU ja TEKITADA õigetes inimestes edasine huvi ning suunate neid tööandjale (teile) kasulikus suunas. Selleks suunaks võiks olla Teile helistamine ja töökoha kohta uurimine või siis kontakteerumine e-posti teel, samuti ka kandideerimine otse kuulutuselt tööportaalis, kus te selle avaldanud olete.

Tööandja pakub

Töötasu on üks kindel asi, mis töövõtjat huvitab.

Kas me tahame seda või mitte aga sellel on suur mõju Tema elujärjele (elukvaliteedile). See loob vabadust ja toob ellu mitmekesisust läbi rohkemate võimaluste puhkuseks ja hobidega tegelemiseks. Samuti ka sportimiseks ning tervislikuks toitumiseks.

Samuti loob see Teile, kui tööandjale võimaluse saada suurem hulk paremaid kandidaate. Pakkudes paremat töötasu, annate võimaluse parandada elujärge spetsialistidel, kes täna seda sama või sarnast tööd kuskil juba teevad. Uskuge, et samalt või sarnaselt ametikohalt Teile suunduv töötaja loob teile konkurentsieelise ka nende ees, kes värbavad eelneva töökogemuseta ja asuvad siis värvatuid alles koolitama.

Iga koolitus on eraldi ettevõtmine ja vajab nii lisaaega kui finantsilist investeeringut.

Teisest ettevõttest Teile suunduv spetsialist asub kohe tööle ja loob Teile väärtust juba esimesest tööpäevast, töönädalast.

Järeldus: töötasu vahemik on alati mõistlik kuulutusse töökuulutusse lisada.

Tasuks tehtava töö eest on ka muud motivatsioonipaketi osad:

  • spordiklubi toetus,
  • lisapuhkus,
  • autokompensatsioon,
  • toitlustus,
  • tervisetoetus,
  • kaasaegne ja/või innovatiivne töökeskkond,
  • parimad töövahendid,
  • tööandja poolne kindlustus,
  • tööandjapension,
  • arendavad raamatud töökoha poolt,
  • abi elamispinnaga ja muude liikumisega seotud dokumentide vormistamisega (näiteks väistööjõud),
  • transpordi kompensatsioon jms.

Arukas on teha liikumine uuele töötajale võimalikult lihtsaks ja mugavaks.

Inimesed on erinevad ja seepärast tasub alati igalt ühelt eraldi uurida, mis on tema jaoks tähtis ning võimalusel toetada teda selles.

Värbamismudeli valik

Personaliotsingut alustades oleme valikute ees. Millised personaliotsingu võimalused sel korral kaasata? Valikud on erinevad:

  • Otsing tutvusringkonnast (nii ettevõtte omaniku kui personali). Tasuta ja tasub algul alati see läbi teha.
  • Kuulutamine erinevates kanalites: parimaks nimetatakse neist täna Sotsiaalmeediat (tööpakkumiste lehed ja erinevad spetsialistide-ametite grupid).
  • kindlasti ei tasu veel maha matta ka vanu häid tööportaale, mis samuti on hakanud oma klientidele soovitama sotsiaalmeediareklaamipakette. Erinevate portaalide pakutav on erineva väärtusega. Soovitame võtta enne valiku tegemist nendega tutvumiseks aega. Esimene ja suurima sotsmeediakogemusega ning laiema ulatusega tööportaal on Kandideeri.ee (haldab 285 erinevat sotsmeediakanalit. Alustas augustis 2010. Kanalid kasvanud ja kasvavad orgaaniliselt). Tuntud vanad tööportaalid on cv keskust ja cv online. Neist vanim cv online. Sotsmeedias neil paraku laiem ulatus puudub. Nende tugevuseks on pigem suured reklaamikulud. mis toob neile palju liiklust erinevatelt veebilehtedelt aga samas kajastub see ka teenuste hinnas. Soovitan kindlasti, kui otsingu eelarvel pole piirangut.
  • erinevate kuulutuste portaalid - kindlasti on ka neil oma kasutajaskond ja odav hind. Tööotsijad eelistavad aga kandideerida pigem kallimate kanalite kaudu, kuna tööandjad, kes otsingusse rohkem investeerivad on usaldusväärsemad ja ihaldatumad.
  • ajalehed paberkandjal ja ka online väljaannete reklaamid. Inimestele meeldib sirvida hommikukohvi kõrvale paberajalehte. Hind ka soodne. Paraku võib olla probleemiks see, et töötu inimene ei telli ajalehte.
  • sihtotsing - neist kõige kallim ja ajamahukam ettevõtmine. Jällegi, enne sellise otsingu alustamist soovitan ära proovida Kandideeri ee mõne sotsmeediareklaamipaketi. Oleme aidanud säästa selle arvelt tööandjaile reaalselt ainuüksi ühe otsingu pealt mitmeid tuhandeid eurosid. Ehk milleks oodata mitu kuud ja maksta otsingu eest otsitava 1-2 kuu palk, kui võid saada otsitava kätte juba vähem kui kuuga, pigem isegi 2 nädalaga ja vaid mõnesaja euro eest. Töötaja alustab tööga varem ja tööandjana säästate mitu tuhat eurot. Valik on Teie. Kas kohe kallim või algul odavam variant? Kumbki ei garanteeri tulemust.

 

Edukaid värbamisi,

Jaanus Sõrmus, Kandideeri.ee