Site Online Counter
Skip to main content

Vabad töökohad - jobz

Vabad töökohad - jobz.

Vabad töökohad ja praktikakohad.

Vabad töökohad kategooriate, asukoha, palga ja töö tüübi järgi.

 

Värskelt avaldatud

Blogi & Uudisedd

By Kaido Pajumaa, Motivaator.ee Mis eristab spetsialisti juhist? Mis eristab juhtiv-inseneri või juhtiv-advokaati lihtsalt insenerist või advokaadist? SPETSIALISTIST JUHIKS KASVAMINE ON LOOMULIK TEEKOND Paljude inimeste jaoks on spetsialistist juhiks kasvamine nende karjääri teekonna loomulik osa. Ja paljude jaoks kukub see väga loomulikult välja, ning nendest saavadki head juhid. Paljude jaoks võib see aga olla tõeline väljakutse. Ning seda mitte ainult nende enda jaoks, vaid ka tulevase meeskonna (ja ka nende tulevase juhi jaoks).  Mis eristab spetsialisti siis juhist ja miks juhiks kasvamine paljude jaoks nii keeruline on? Kõige parem ongi ehk seda teemat enda jaoks lahti mõtestada ühe tarkvarainseneri (või ükskõik missuguse muu tugeva spetsialisti) näitel, kes ühel päeval oma meeskonna seest juhiks kasvab. Kas ja mis tema elus muutub? 5 ASJA, MIS ERISTAB SPETSIALISTI JUHTIV-SPETSIALISTIST Usutavasti on neid asju rohkem, aga oma 10 aastase kogemuse baasil julgen öelda, et vähemalt need 5 on kriitilise tähtsusega küsimused, millele vastust otsides endine spetsialist värskes juhi rollis sujuva ülemineku tagab. 1) Kes vastutab töötajate motivatsiooni eest? Tavaliselt saavad juhtideks suurte ambitsioonidega oma ala tipud, kes on motiveeritud eesmärke saavutama ning on valmis pingutama. Lihtne oleks muidugi eeldada, et kõik sinu värske meeskonna liikmed soovivad meeskonna eesmärke saavutada samamoodi nagu sina. Seetõttu tasub proovida mõelda läbi nende silmade.  Parim viis selleks on meenutada aega, kui olid ise veel spetsialist – mida sa tegelikult sel ajal juhist, tema juhtimisstiilist ja suhtumisest meeskonda arvasid? Kas see pigem mõjus motiveerivalt või motivatsiooni kahandavalt? Mis tema käitumise juures pani sul silma särama, ja mis kustutas selle? Võid olla kindel, et sinu töötajad näevad sind natukene samamoodi täna. Pea meeles! Kui sa oled juht, vajad sa motiveeritud töötajaid. Palk ei ole kunagi ühegi töötaja jaoks piisav maksimaalse motiveerituse ja pühendumuse tagamiseks. 2) Kes vastutab töötajate arengu eest? Spetsialistina tundsid sa vastutust iseenda arengu eest. Juhina vastutad sa vähemalt osaliselt oma töötajate arengu ja arenemise eest. Ja seda isegi juhul, kui sulle tundub, et vähemalt osad sinu tiimist ei ole ei enda ega teie meeskonna arengust huvitatud. Millest alustada? Kindel viis enda juhi positsiooni kinnistamiseks on hakata iga oma värske tiimiliikmega läbi viima 1:1 vestlusi. Ja seda mitte ainult eesmärgiga elust-olust lobiseda, ning oma varasemaid tugevaid suhteid säilitada, vaid veendumaks, et te mõistate teatud asju ühtemoodi. Üheks oluliseks ühtemoodi mõistetud nähtuseks on “hea töö” – milles see avaldub? Kuigi iga töötaja võib teada oma eesmärke, võib olla “hea töö” defineerimine sellele heaks täienduseks, kuna see hõlmab eneses lisaks numbrilistele mõõdikutele ka teatud käitumisi, suhtumist ja hoiakuid. Pea meeles! Arenguvestlused ja 1:1 vestlused on kohad, kus üksteist mitte hinnata, vaid ootusi ja arusaamasid kalibreerida. Kui sa oled valmis oma endiste kolleegidega läbi viima 1:1 (arengu)vestluseid, võid kindel olla, et oled end juba päris hästi värskes juhi rollis kinnistanud. 3) Kes peaks andma tagasisidet? Üheks kriitiliseks osaks töötajate arendamises on loomulikult positiivse ja negatiivse tagasiside andmine, mis kipub olema paljude juhtide suurimaks väljakutseks. Ka tunnustamine ehk positiivse tagasiside andmine on juhtide jaoks väljakutse, kuna paljudele juhtidele tundub, et töötajad ei pinguta/saavuta piisavalt (ei vasta täielikult nende ootustele), ja kuna juhid ei suuda olla ehedad ning haavatavad, mis on aga kellelegi komplimentide tegemiseks vajalik. Kui aga töötaja ei tea, kuidas tal päriselt läheb ehk milles läheb hästi, ja millele ta võiks rohkem oma töös tähelepanu pöörata, on tal raske ka oma arengut mõõta. Loomulikult võib juht proovida selle delegeerida oma tiimile, aga just see näitakski, et juht on asetanud end ülejäänud tiimiga samale tasemele (mitte liikunud juhi tasemele). Pea meeles! Paljud uuringud näitavad, et tiimisisene tagasisidestamine on äärmiselt oluline kultuuriline tunnus, aga ei saa kunagi ära unustada, et juhid on tahtmatult oma meeskonnale teatud autoriteediks. Ja me vajame autoriteete, kelle nimel pingutada, ning kelle tunnustus on meile väärtuslikum kui lihtsalt töökaaslase oma. Seetõttu proovi luua tagasiside andmist ja küsimist toetav meeskonnakultuur, mida ise oma eeskujuga eest vead (küsid ja annad regulaarselt tagasisidet). 4) Kes vastutab meeskonnatunde eest? Ideaalses maailmas tekivad hästi toimivad meeskonnad iseenesest. Päris maailmas juhtub seda aga harva. Inimesed on lihtsalt erinevad, ning nendel on asjadest erinev arusaamine. Just seepärast on ühe tõeliselt hästi toimiva meeskonna aluseks tugev sisekultuur. Kuidas aga tugev meeskonnakultuur tekib? Kahjuks taaskord mitte päris iseenesest. Loomulikult ei saa siin kogu vastutust panna juhile, aga juht on kahtlemata see, kelle eestvedamisel meeskond ühised väärtused sõnastab, ja mille järgimisel juht eeskuju näitab, ning nende rikkujaid korrale kutsub. Vastasel juhul kujuneb meeskonnas välja kaootiline sisekultuur, kus igaüks käitub oma parimate arusaamiste kohaselt, aga nende põrkumised on vältimatud, ning ajas hakkab see mõjutama negatiivselt ka meeskonna tulemusi. Pea meeles! Tugev meeskonnavaim tekib meeskondades, kus on palju läbipaistvust, selgust ja tugev psühholoogiline turvatunne. Ainult meeskonnas, kus inimesed soovivad ja julgevad rääkida – arvamust avaldada, kriitilisi küsimusi küsida, kriitilist tagasisidet anda (sh juhile) -, saavad barjäärid inimeste vahel kaduda, ning selle tulemuseks on tugev meeskonnatunne. Kui sa selliste väärtuste eest ei seisa, ei saa oodata ka tugevat meeskonnavaimu. 5) Kes vastutab meeskonna ühiste eesmärkide saavutamise eest? Muidugi armastavad kõik juhti, kes liiga palju ei nõua, uuendusi sisse ei vii ning kellelegi midagi negatiivset ei ütle. Kas aga sellist juhti armastab ka juhi enda juht? Usutavasti mitte, sest lõpuks anti värskele juhile usalduskrediiti selleks, et ta midagi ära teeks – midagi saavutaks. Ning millegi saavutamiseks vajab juht küll ühelt poolt eespool kirjeldatud liidriomadusi, aga samas peaksid need olema siiski vaid instrumendid kõige olulisema juhi omaduse tagamiseks, milleks on planeeritud eesmärkide saavutamine. See on siiski kõige olulisem juhi võime ja oskus. Pea meeles! Kui sa oled juht, kes ainult oma tiimile meeldib (sest sinu tähelepanu on ainult heade suhete säilitamisel), võid sa olla “meeldiv juht”. Kui sa oled juht, kes ainult oma juhile meeldib (sest sinu tähelepanu on ainult tulemustel), oled sa “autoritaarne juht”. Kui sa oled aga juht, kes meeldib nii enda meeskonnale kui ka oma juhile, oled sa “edukas juht”. Just sellise juhi suunas võiks üks hiljuti spetsialistist juhiks sirgunud juht püüelda. Kuidas selliseks juhiks saada? Alustada võikski eespool esitatud küsimustele vastates: Kas ma tunnen vastutust oma tiimi motivatsiooni ees? Kas ma tunnen vastutust oma töötajate arengu ees? Kas ma tunnen vastutust oma tiimile tagasiside andmise ees? Kas ma tunnen vastutust tiimitunde loomise ees? Kas ma tunnen vastutust ühiste eesmärkide saavutamise ees. Kui vastasid kõikidele jaatavalt, oled sa kahtlemata väga tugevate juhi omadustega spetsialistist juhiks sirgunud juht.
Koolitus " Kinnisvara ostmine kohtutäiturilt " toimub 21/10/2021 Kinnisvarakoolis. Kohtutäitur Kaja Lilloja annab ülevaate kohtutäituri tegevusest kinnisvara realiseerimisel täitemenetluse protsessis, kinnisvara enampakkumisest ja kanalitest, mille kaudu kohtutäiturid kinnisvara müüvad. Koolitusele on oodatud: kinnisvaramaaklerid , kes soovivad müüa täitemenetluses olevat vara; (väike-)investorid , kes soovivad soodsalt soetada kinnisvara; spekulandid , kes soovivad teenida tehingutest probleemse kinnisvaraga; eraisikud , kes soovivad osta endale kodu kohtutäituri pakkumiste seast. Koolitus " Kinnisvara ostmine kohtutäiturilt " toimub 21/10/2021 kell 11.30-14.45 hübriidõppe vormis - koolitusel osalejad valivad, kas osalevad kontaktkoolitusel klassiruumis või eelistavad osaleda koolitusel veebi teel. Valitsuse korraldusest lähtuvalt võime klassiruumi oodata inimesi, kes on valmis kandma kaitsemaski ja suudavad tõestada oma nakkusohustust . Kinnisvarakooli koolitusklass asub Tulika 19, Tallinn , Flora Maja B-korpuse 1. korrusel. Kõik, kes eelistavad koolitusel osaleda veebi teel , saavad enne koolituse algust personaalse veebilingi Zoom'i keskkonda . Lisateave ja registreerumine Registreeru koolitusele: +372 525 6655,  kool@kinnisvarakool.ee  või  kodulehel . Margot Toompark Kinnisvarakool OÜ Koolituste müük ja korraldus +372 525 6655 kool@kinnisvarakool.ee www.kinnisvarakool.ee
Üürikoolitus toimub 18/10/2021 Kinnisvarakoolis. Koolitusel annavad lektorid Tõnu Toompark, Karl Märka, Gerdi Arst ja Evi Hindpere ülevaate üüriäri majanduslikest aspektidest, üürivõlast, lühiajalisest üürimisest ja üüriäri juriidilistest aspektidest. Koolitusele on oodatud: eraisikud , kes annavad eluruume üürile; väikeinvestorid , kes plaanivad soetada eluruumi selle üürileandmiseks; kinnisvaramaaklerid , kes vahendavad eluruumidest üüripindu; kinnisvara omanikud , kes soovivad oma kinnisvara üürile anda; investorid , kes soovivad edendada oma üürikinnisvara äri. Üürikoolitus toimub 18/10/2021 kell 10.00-17.15 hübriidõppe vormis - koolitusel osalejad valivad, kas osalevad kontaktkoolitusel klassiruumis või eelistavad osaleda koolitusel veebi teel. Valitsuse korraldusest lähtuvalt võime klassiruumi oodata inimesi, kes on valmis kandma kaitsemaski ja suudavad tõestada oma nakkusohustust . Kinnisvarakooli koolitusklass asub Tulika 19, Tallinn , Flora Maja B-korpuse 1. korrusel. Kõik, kes eelistavad koolitusel osaleda veebi teel , saavad enne koolituse algust personaalse veebilingi Zoom'i keskkonda . Lisateave ja registreerumine Registreeru koolitusele: +372 525 6655,  kool@kinnisvarakool.ee  või  kodulehel . Margot Toompark Kinnisvarakool OÜ Koolituste müük ja korraldus +372 525 6655 kool@kinnisvarakool.ee www.kinnisvarakool.ee
Kinnisvara täiendkoolitus toimub 12-20/10/2021 Kinnisvarakoolis. Neljal koolituspäeval annavad kinnisvaraõigusest, kindlustamisest, kinnisvaraturust, detailplaneeringutest ning maakleritegevusest ülevaate lektorid Evi Hindpere, Liina Laks, Tõnu Toompark, Marko Sula ja Kaido Kaljuste. Kinnisvara täiendkoolitus on mõeldud just Sulle kui: soovid arendada seniseid teadmisi kinnisvarasektorist ja juriidikast ; soovid värsket vaadet kinnisvarasektori majanduslikust aspektist ; soovid pakkuda enda klientidele paremat ja kvaliteetsemat teenust ; soovida saada veel paremaks maakleriks ; soovid läbida maakleri kutseeksami . Kinnisvara täiendkoolitus toimub 12-20/10/2021 hübriidõppe vormis - koolitusel osalejad valivad, kas osalevad kontaktkoolitusel klassiruumis või eelistavad osaleda koolitusel veebi teel. Valitsuse korraldusest lähtuvalt võime klassiruumi oodata inimesi, kes on valmis kandma kaitsemaski ja suudavad tõestada oma nakkusohustust . Kinnisvarakooli koolitusklass asub Tulika 19, Tallinn , Flora Maja B-korpuse 1. korrusel. Kõik, kes eelistavad koolitusel osaleda veebi teel , saavad enne koolituse algust personaalse veebilingi Zoom'i keskkonda . Lisateave ja registreerumine Registreeru koolitusele: +372 525 6655,  kool@kinnisvarakool.ee  või  kodulehel . Margot Toompark Kinnisvarakool OÜ Koolituste müük ja korraldus +372 525 6655 kool@kinnisvarakool.ee www.kinnisvarakool.ee
06/10/2021 toimub Kinnisvarakoolis koolitus " Väikeinvestori võimalused kinnisvarasse investeerimisel ". Lektorid Tõnu Toompark ja Gerdi Arst  annavad ülevaate erinevatest kinnisvarasektoriga seotud investeerimisvõimalustest, mis on kättesaadavad ja jõukohased kõigile väikeinvestoritele. Põhjalikumalt käsitletakse üürikinnisvarasse investeerimist ja sellelt maksimumtootluse teenimist. Koolitusele on oodatud kõik: väikeinvestorid, kes soovivad panustada kinnisvarasektorisse – üürikinnisvarasse, ühisrahastusse, kinnisvarasektori aktsiatesse või kinnisvarafondidesse; inimesed, kellel on huvi hakata tegelema investeerimisega. Investeerimisega alustamiseks ei pea Sul olema kontol tuhandeid eurosid, piisab ka ainult tahtmisest, teadmistest ja kahekohalisest summast; investorid, kes ei suuda otsustada kas anda oma kinnisvara üürile lühi- või pikaajaliselt. Koolitus " Väikeinvestori võimalused kinnisvarasse investeerimisel " toimub 06/10/2021 kell 10.00-14.45 hübriidõppe vormis - koolitusel osalejad valivad, kas osalevad kontaktkoolitusel klassiruumis või eelistavad osaleda koolitusel veebi teel. Valitsuse korraldusest lähtuvalt võime klassiruumi oodata inimesi, kes on valmis kandma kaitsemaski ja suudavad tõestada oma nakkusohustust . Kinnisvarakooli koolitusklass asub Tulika 19, Tallinn , Flora Maja B-korpuse 1. korrusel. Kõik, kes eelistavad koolitusel osaleda veebi teel , saavad enne koolituse algust personaalse veebilingi Zoom'i keskkonda . Lisateave ja registreerumine Registreeru koolitusele: +372 525 6655,  kool@kinnisvarakool.ee  või  kodulehel . Margot Toompark Kinnisvarakool OÜ Koolituste müük ja korraldus +372 525 6655 kool@kinnisvarakool.ee www.kinnisvarakool.ee
28/09/2021 toimub Kinnisvarakoolis koolitus " Kinnisvaraõiguse ABC ". Lektor Evi Hindpere toob välja ja seletab lahti olulised õigusaktid, mis on vajalikud kõigile kinnisvarasektoris tegutsejatele. Koolitus „ Kinnisvaraõiguse ABC “ annab Sulle: põhjaliku ülevaate tsiviilseadistiku üldosa seadusest ; läbilõike perekonnaseadusest ; kokkuvõtte pärimisseadusest ; teadmised asjaõigusseadusest ; ülevaate võlaõigusseadusest ; oskuse koostada üürilepingut ; infot ehitusõigusest . Koolitus toimub 28/09/2021 kell 10.00-14.45   hübriidõppe vormis - koolitusel osalejad valivad, kas osalevad kontaktkoolitusel klassiruumis või eelistavad osaleda koolitusel veebi teel. Valitsuse korraldusest lähtuvalt võime klassiruumi oodata inimesi, kes on valmis kandma kaitsemaski ja suudavad tõestada oma nakkusohustust . Kinnisvarakooli koolitusklass asub Tulika 19, Tallinn , Flora Maja B-korpuse 1. korrusel. Kõik, kes eelistavad koolitusel osaleda veebi teel , saavad enne koolituse algust personaalse veebilingi Zoom'i keskkonda . Lisateave ja registreerumine Registreeru koolitusele: +372 525 6655,  kool@kinnisvarakool.ee  või  kodulehel . Margot Toompark Kinnisvarakool OÜ Koolituste müük ja korraldus +372 525 6655 kool@kinnisvarakool.ee www.kinnisvarakool.ee
Koolitus " Planeerimisseaduse ja ehitusseadustiku uus rakendus- ja kohtupraktika " toimub Kinnisvarakoolis  30/09/2021. Koolitusel annab lektor Raul Keba värske ülevaate planeerimisseaduse ja ehitusseadustiku rakendamisest praktikas ning tutvustab uuemaid planeerimis- ja ehitusvaldkonna kohtulahendeid. Koolitus on suunatud: riigi- ja kohaliku omavalitsuste ametnikel e, kes tegelevad planeerimise ja ehitamise valdkonnaga; kinnisvara arendamisega tegelevate ettevõtete spetsialistele , sh maaklerid , hindajad jne; ehitusettevõtete spetsialistele , kes tegelevad igapäevaselt ehitusseadustiku ja planeerimisseaduse küsimustega; arhitektele  ja projekteerijatele ; muudele valdkonnast huvitatud isikutele. Koolitus " Planeerimisseaduse ja ehitusseadustiku uus rakendus- ja kohtupraktika " toimub 30/09/2021 kell 10.00-14.45   hübriidõppe vormis - koolitusel osalejad valivad, kas osalevad kontaktkoolitusel klassiruumis või eelistavad osaleda koolitusel veebi teel. Valitsuse korraldusest lähtuvalt võime klassiruumi oodata inimesi, kes on valmis kandma kaitsemaski ja suudavad tõestada oma nakkusohustust . Kinnisvarakooli koolitusklass asub Tulika 19, Tallinn , Flora Maja B-korpuse 1. korrusel. Kõik, kes eelistavad koolitusel osaleda veebi teel , saavad enne koolituse algust personaalse veebilingi Zoom'i keskkonda . Lisateave ja registreerumine Registreeru koolitusele: +372 525 6655,  kool@kinnisvarakool.ee  või  kodulehel . Margot Toompark Kinnisvarakool OÜ Koolituste müük ja korraldus +372 525 6655 kool@kinnisvarakool.ee www.kinnisvarakool.ee
Koolitus " Nõuete esitamine ehitise puuduste korral ja müügigarantii rakendamine " toimub juba 14/09/2021 Kinnisvarakoolis. Lektor Martina Proosa annab vajalikke teadmisi kinnisasja müügilepingute sõlmimiseks ja täitmiseks. Koolituse eesmärk on viimase aja kohtupraktika põhjal tutvustada, millistel juhtudel ning milliseid õiguskaitsevahendeid on kinnisvara ostjal võimalik müüja suhtes rakendada, kui selgub, et ostetud korteril või majal ilmnevad puudused. Lisaks selgitatakse müügigarantii olemust ja sisu. Muu hulgas saab teada: mida ostja ja müüja peavad kinnisasja müügilepingut sõlmides tähele panema ; kes peab  tõendama puuduse olemasolu ; millal ja kuidas esitada  kinnisasja puudusega seotud nõudeid ; millistel juhtudel on  võimalik kinnisasja müügilepingust taganeda  või  alandada ostuhinda . Koolitus " Nõuete esitamine ehitise puuduste korral ja müügigarantii rakendamine " toimub 14/09/2021 kell 10.00-14.45 hübriidõppe vormis - koolitusel osalejad valivad, kas osalevad kontaktkoolitusel klassiruumis või eelistavad osaleda koolitusel veebi teel. Valitsuse korraldusest lähtuvalt võime klassiruumi oodata inimesi, kes on valmis kandma kaitsemaski ja suudavad tõestada oma nakkusohustust . Kinnisvarakooli koolitusklass asub Tulika 19, Tallinn , Flora Maja B-korpuse 1. korrusel. Kõik, kes eelistavad koolitusel osaleda veebi teel , saavad enne koolituse algust personaalse veebilingi Zoom'i keskkonda . Lisateave ja registreerumine Registreeru koolitusele: +372 525 6655,  kool@kinnisvarakool.ee  või  kodulehel . Margot Toompark Kinnisvarakool OÜ Koolituste müük ja korraldus +372 525 6655 kool@kinnisvarakool.ee www.kinnisvarakool.ee
Kinnisvarakooli koolitused toimuvad sellest õppeaastast hübriidõppe vormis. See tähendab, et kinnisvarakoolitusel osalejad saavad valida, kas osalevad kontaktkoolitusel klassiruumis või eelistavad osaleda koolitusel veebi teel. Klassiruumi ootame inimesi, kes on valmis kandma kaitsemaski ja kellel on täidetud osalemiseks järgmised tingimused : on vaktsineeritud COVID-19 haiguse vastu ja vaktsineerimise kuur on lõpetatud; on COVID-19 haiguse mitte rohkem kui kuus kuud tagasi läbi põdenud; on läbinud SARS-CoV-2 viiruse suhtes testimise (antigeeni kiirtestimise ja PCR testimise) ning testi tulemused on negatiivsed. Oma nakkusohustust saab tõendada vastava sertifikaadiga. Kinnisvarakooli koolitusklass asub Tulika 19, Tallinn, Flora Maja B-korpuse 1. korrusel . Kõik, kes eelistavad osaleda veebi teel , saavad enne koolituse algust osalemiseks Zoomi personaalse lingi . Palun tutvu meie koolitustega Kinnisvarakooli veebilehel: www.kinnisvarakool.ee . Kinnisvarakool OÜ missioon on tõsta kinnisvaraturuosaliste professionaalsust. 2003. aastal asutatud Kinnisvarakool OÜ korraldab kinnisvaraalaseid ja juriidilisi koolitusi maakleritele, hindajatele, avaliku sektori töötajatele, kinnisvaraarendajatele ja eraisikutele.
16/09/2021 toimub Kinnisvarakoolis koolitus " Kinnisvara arendusprojekti juhtimine ". Koolituse eesmärk on anda ülevaade kinnisvaraprojekti juhtimisest algusest lõpuni ehk alates soovist ja tahtest tegeleda kinnisvara arendamisega kuni protsessi lõpuni ehk garantiiperioodi lõppemiseni. Kinnisvara arendusprojekti juhtimise koolitus on suunatud: eraisikutele ja väikeinvestoritele , kes plaanivad arendada endale kuuluval kinnistul kinnisvara; investoritele , kes plaanivad soetada kinnistu, et sellel hakata arendama kinnisvara; maakleritele , kes vahendavad uusarendusi ja soovivad hoomata kogu arenduse protsessi; kinnisvara hindajatele , kes tegelevad kinnistute hindamisega; kõigile kinnisvaraspetsialistidele , kes soovivad olla kursis kinnisvaraarendamise erinevate protsesside ja etappidega; kõigile omavalitsustöötajatele ja riigiametnikele , kes puutuvad kokku kinnisvaravaldkonnaga. Koolitus annab: ülevaate kinnisvaraarenduse protsessi etappidest ja nende keerukusest ning ajalisest kestvusest; praktilised teadmised, kuidas juhtida kinnisvaraarenduse protsessi ning kuidas arendusprotsess läbida kõige väiksema ajakuluga ja võimalikult väheste probleemidega. Koolitus " Kinnisvara arendusprojekti juhtimine " toimub 16/09/2021 kell 10.00-15.30 . Lektorid on kinnisvaraanalüütik Tõnu Toompark , ehitus- ja projekteerimisvaldkonna spetsialist Marko Sula ja Noblessner Arenduse investeeringute juht  Andrus Väärtnõu . Lisateave ja registreerumine Registreeru koolitusele: +372 525 6655,  kool@kinnisvarakool.ee  või  kodulehel . Margot Toompark Kinnisvarakool OÜ Koolituste müük ja korraldus +372 525 6655 kool@kinnisvarakool.ee www.kinnisvarakool.ee
" Üürikoolitus " toimub 15/09/2021 Kinnisvarakoolis. Koolitusel antakse osalejatele teadmisi üüriäri olemusest ja toimemehhanismidest ning õiguslikust regulatsioonist. Üürikoolitus on suunatud: eraisikutele ja väikeinvestoritele , kes annavad eluruume nii pikaajalisele kui lühiajalisele üürile; inimestele, kes plaanivad soetada eluruumi selle üürileandmiseks , et mõista üüriäri riske ja võimalusi; maakleritele , kes vahendavad eluruumidest üüripindu ja soovivad enda teadmisi värskendada; eluruumide üürnikele , kes soovivad rohkem aimdust saada üürileandjate mõttemaailmast; investoritele , kes soovivad endale eluruumide üürituru juriidilise poole selgeks teha ning saada teadmisi üüriäri praktilisest küljest: eraisikutele , keda huvitab lühiajaline kinnisvara üürile andmine ning soovivad teada sellega kaasned riske ja võimalusi. Koolitus annab Sulle: põhjalikud teadmised eluruumide üüriäri õiguslikust regulatsioonist ; praktiliste näidete baasil infot üürivaidlustest kohtus ja üürivaidluskomisjonis ; eluruumide üüriäri majandusliku tausta , tasuvuse , ülevaate riskidest ; praktilise abivahendi äriplaani koostamiseks. " Üürikoolitus " toimub 15/09/2021 kell 10.00-17.15 Tallinna kesklinnas . Lektorid on kinnisvaraanalüütik Tõnu Toompark , Raid & Ko OÜ jurist Evi Hindpere , MyHome Kinnisvarabüroo kaasasutaja Gerdi Arst ja Karl Märka Creditinfo Eesti AS-st. Lisateave ja registreerumine Registreeru koolitusele: +372 525 6655,  kool@kinnisvarakool.ee  või  kodulehel . Margot Toompark Kinnisvarakool OÜ Koolituste müük ja korraldus +372 525 6655 kool@kinnisvarakool.ee www.kinnisvarakool.ee
Tänase Euroopa Top 10 kõige tasuvamat digitaalvaldkonna tööd   Brüssel teatas 2. augustil 2018, et vajame peaaegu miljonit digitaalvaldkonna professionaali Euroopa Liidus aastaks 2020. Ei ole ime, et palgad tehnoloogia valdkonnas on kõrged. Hightech Partners, üks juhtivaid IT valdkonna värbamisfirmasid, on värskelt avaldanud nimekirja 10-st kõige tasuvamast IT profiilist. See nimekiri põhineb enam kui 300 otsingul, mis on viimase 18 kuu jooksul kogu Euroopas tehtud. Andmed on esitatud aastase palganumbri järgi.   DIGITEENUSTE OSUTAMISE JUHT - 90 000–180 000 eurot aastas Annab aru: Teenuste osakonna juhile Sertifikaadid ja kraadid: ITIL, COBIT ja Computer Science või sarnane. Kogemus: 5-10 aastat digiteenuste osutamises. Olulised oskused: Sõltuvalt pakutavate teenuste tüübist peaks olema tõestatud kogemus infrastruktuuri (IaaS), rakenduste juurutamise ja hoolduse, operatsioonide juhtimise, projektide tarnimise ning P&L juhtimise alal. Isikuomadused:  Hea suhtlemis- ja läbirääkimisoskus, konfliktsituatsioonidega toimetuleku oskus, analüütiline mõtlemine, probleemide lahendamise oskus, motiveeritud, tugevalt tulemustele orienteeritud, vastupidav, inimeste juhtimise oskus. Vastutus: Lepingute haldamine, teenuste osutamine vastavalt SLA-le (teenustaseme leping) või OLA-le (operatsioonitaseme leping), tarnemeeskonna juhtimine, muudatustaotluste läbirääkimine, intsidentide juhtimine, eskalatsiooniprotsesside juhtimine, klientide käsitlemine, digiteenuste klientide rahulolu.   VABA TEABE TURVALISUSE AMETNIK (CISO) - 90 000–250 000 eurot aastas Annab aru: Tegevjuhile või direktorite nõukogule Sertifikaadid ja kraadid: CISSP (sertifitseeritud infosüsteemide turbe professionaal), CISA (sertifitseeritud infosüsteemide audiitor), CISM (sertifitseeritud infoturbe haldur) või samaväärne rahvusvaheliselt tunnustatud sertifikaat (eeldusel, et see aktsepteeritakse kehtivate mandaatidena), ITILV3. Soovitav: atesteeritud ITIL-i digiteenusehaldur, CRISC (ISACA-s sertifitseeritud riski- ja infosüsteemide juhtimises), PMP või Prince 2. Arvutiteaduse või õiguse kraad. Kogemus: Sõltuvalt ettevõtte suurusest ja äritegevusest, 10–15-aastat IT ja võrguturbe kogemust, millest 5 aastat pidi olema juhtiv roll. Olulised oskused: Kogemused teenuse / programmi juhtimisega, riskihindamise metoodikatega: EBIOS, CRAMM, PILAR või samaväärne, juhtumite juhtimine, eetiline häkkimine. Isikuomadused: Juhtimine, inimeste juhtimine, suhtlus, probleemide lahendamise oskus, nõustamine, riskijuhtimine, eetilisus, lojaalsus, järjekindlus, kõrge stressitaluvus. Vastutus: Turvalisuse raamistiku määratlemine ja rakendus, mis loob reeglid ja protseduurid rünnakute ärahoidmiseks või riski vähendamiseks. Läbirääkimised ja lepingute jälgimine erinevate partnerite, ärivaldkondade, tarnijate ja klientidega. Kriisiolukorras kasutusele võetavate meetmete lõplik otsustaja.   DIGILAHENDUSTE ARHITEKT - 95 000 - 160 000 eurot aastas ja rohkemgi Annab aru:  Kellele? See sõltub ettevõtte struktuurist Sertifikaadid ja kraadid: Sertifikaadid on valikulised ja seotud asjaomaste lahendustega; seotud sertifikaadid, mis on saadaval sellistes asutustes nagu IBM, Microsoft. SAP, CIsco jms, Informaatika või tehnikateaduste kraad või muu sarnane, kuid magistrikraad on parem. Kogemus: 5–10-aastat kogemust digilahenduste kavandamisel ja juurutamisel.  Olulised oskused: Äriprotsesside analüüs ja kujundamine;  süsteemide integreerimine; rakendatavate platvormide, näiteks SAP, Microsoft Dynamics jt põhjalikud teadmised. Isikuomadused: Mõtestatud juhtimis- ja kaasamisvõime, orientatsioon äritegevuses, suhtlemine, mõjutamine, müügieelne tegevus, kannatlikkus, sihikindlus, loovus, meeskonnamängija. Vastutus: Kliendi vajaduste väljaselgitamine; võtmekomponentide identifitseerimise protsessi analüüsiva lahenduse kujundamine, tuleb välja selgitada toodete, teenuste ja ressurssidega seotud kulutused, juurutada üleminekut rakendusetappi. See roll on ülitähtis – halb / hea disain tähendab edukust või ebaõnnestumist tootmisetapis.   ANDMEKAITSEAMETNIK (DPO ) – Kuni 150 000 eurot aastas Annab aru: Sõltuvalt ettevõtte struktuurist, milles antakse aru CFO-le, vastavusametnikule või direktorite nõukogule. Sertifikaadid ja kraadid: Kraad õigusteaduses ja / või infotehnoloogia / inseneriteaduste kraad turvatööstuses. Eelistatav: IAPP sertifikaat (International Association Privacy Practitioner) või muu sarnane. Kogemus: Äri- või juriidiline kogemus eraelu puutumatuse küsimustes. Olulised oskused: GDPR-i, isikuandmete privaatsuse Euroopa õigusraamistiku täielik tundmine. Isikuomadused: Mõjutav, range, terviklik, iseseisev, lojaalne, detailselt täpne, visa, juhioskusega. Vastutav : Protseduuride ja privaatsuspoliitika, eskalatsiooniprotsessi, erinevate sidusrühmade lepinguliste suhete, süsteemide ja digitaalkanalite poliitika vastuvõtmise ja rakendamise eest. DPO on väidete lähtepunkt ja  peab ametiasutustele teatama kõigist regulatsiooni rikkumistest. Arvatakse, et Euroopas on napilt umbes 50 000 andmekaitseametnikku ja vähestel neist on reaalne kogemus.   DIGITOOTEJUHT – 100 000–175 000 eurot aastas Annab aru: CPO - tooteportfelli juhile või CMO - turundusjuhile, sõltuvalt ettevõtte suurusest ja ärivaldkonnast. Sertifikaadid ja kraadid: AIPMMi loodud CPM (sertifitseeritud tootejuht) on ideaalne, kuid Euroopas on seda väga vähestel inimestel. MBA inseneriteaduses ja / või majanduses spetsialiseerumisega turundusele. Kogemus: Sõltub meeskonna ja ettevõtte suurusest ning hallatava(te) toote(te) asjakohasusest, kuid vajalik on vähemalt 5-aastane ettevõtluskogemus ja samalaadne roll. Valdkonnast sõltuvalt võib valdkonna tundmine olla oluline. Olulised oskused: projektijuhtimine, tootehaldus, inimeste juhtimine, kliendi ja turu mõistmine, tootearendus, vajaduste analüüs, hinnakujundus, kavandamine, konkurentsianalüüs, müügi planeerimine, laovarude kontroll, finantsplaneerimine ja -strateegia. Isikuomadused: Juhtiv, mõjutav, tervikpildi nägija, loov, suhtleja, struktureeritud, pragmaatiline, tulemustele orienteeritud, vilgas. Vastutus: tootejuhid jälgivad kogu toote elutsüklit alates algsest ärikontseptsioonist kuni analüüsi, tootearenduse, turustamisstrateegia ja elutsükli lõpuni. Tehnoloogiasektoris sügavate kogemustega tootejuhid on Euroopas haruldased ja seetõttu on nad väga nõutud.   JUHTIV ANDMETEADUSE AMETNIK (CDSO) – 100 000-200 000 eurot aastas Annab aru: CIO-le või CFO-le, sõltuvalt ettevõtte suurusest. Kogemus: 5–10-aastane kogemus infohalduses (IM), mahukas oskustepagas, sealhulgas tööalased teadmised IT-infrastruktuurist, erinevatest tehnoloogiatest / platvormidest ja vastavusse viidud müüjalahendustest ning nende pakutavatest võimalustest, samuti kogemus juhtivate suuremate IM-programmide alal peamistes ärivaldkondades. Olulised oskused: domeenikogemus, statistika, matemaatika ja ennustav modelleerimine, programmi juhtimine, kommunikatsioon, teabehaldus, inimeste juhtimine, ettevõtte perspektiiv ja strateegia. Isikuomadused: Entusiastlik, visiooniga, koostööaldis, kommunikatiivne, vilgas ja analüütiline. Vastutus: Öeldakse, et  andmeteadlase ametikoha näol on tegemist 21. sajandi seksikaima tööga. Lähitulevikus on kvalifitseeritud BIG DATA teadlaste järgi suur nõudlus ja nad saavad teenida korralikku palka. Kuid edu saavutamiseks peavad suurandmeteadlased omama laia valikut oskusi, sealhulgas teadmisi statistika, matemaatika ja ennustava modelleerimise ning äristrateegia kohta. Kuid sellest ei piisa - nad peaksid olema võimelised mõistma tootearenduse ja privaatsusega seotud probleeme ning olema võimelised ka oma arvamust (töötulemusi-järeldusi) selgelt avaldama.   JUHTIV ANDMETE AMETNIK (CDO) – 100 000–250 000 eurot aastas Annab aru: CIO, CTO või CFO, sõltuvalt ettevõtte suurusest. Sertifikaadid ja kraadid: informaatika magister, matemaatika või statistika magister, inseneri magistrikraad. Kogemus: 10-aastane kogemus andmeanalüütikas ja teabehalduses, kuid seda ei pea tingimata käsitlema tehnilise rollina. Olulised oskused: Domeenikogemus ja konkreetsed asjakohased tööriistad, programmihaldus, kommunikatsioon, teabehaldus. Isikuomadused: Analüütiline, juhtiv, koostööaldis, mõjutaja, visionäär. Vastutus:  Juhtiv andmeametnik vastutab organisatsiooni üldise andmestrateegia eest. Kui kogu organisatsioonis rakendatakse BIG DATA`t, vastutavad andmejuhid selle strateegia ohutu ja korrektse rakendamise eest. Kuna andmepõhine otsuste tegemine muutub organisatsioonides üha olulisemaks, on andmejuhi ametnik tavaliselt juhatuse liige ja annab aru otse tegevdirektorile.   PROJEKTI / PROGRAMMI JUHT - 100 000-250 000 eurot aastas Annab aru:  Digiteenuste halduse juhile, operatsioonide juhile, programmide juhile. Sertifikaadid ja kraadid: PMP, PMI, Prince 2, Agile / Scrum jne. ITIL, COBIT on pluss. Master of Business Engineering on kasulik. Kogemus: sõltuvalt projekti mahust võiks olla 5-15 aastat. Mõni neist haldab mitme aasta jooksul miljardi euro väärtuses projekte. Olulised oskused: riskijuhtimine, sidusrühmade juhtimine, vastutus ja planeerimine, tarnete juhtimine, muudatuste juhtimine, meeskondade juhtimine ja motiveerimine, rakenduste arendamine, taristu. Isikuomadused:  Detaile märkav, struktureeritud, võimalike sündmuste ennetamise oskus, tulemustele orienteeritus, praktilisus, tõhusus, vastupidavus, hea stressitaluvusega, hea läbirääkija, otsustavus, hea suhtleja. Vastutus: See on üks ihaldatumaid profiile kogu Euroopas. Digitaliseerimise projektid on paljude organisatsioonide jaoks üliolulised ja nende eelarve võib ulatuda mitme miljoni või miljardi dollarini. See tähendab, et projektijuhtidel on tohutu vastutus kvaliteetsete toodete õigeaegse edastamise eest. Projektijuhtide jaoks on kasulik omada teadmisi funktsionaalsetest valdkondadest nagu finantsteenused, telefoni-, energia- või kommunaalmajandus.   BIG DATA PÄDEVUSKESKUSE BU DIREKTOR – 150 000–250 000 eurot aastas Annab aru: Oleneb ettevõtte suurusest ja äritegevuse tüübist. Sertifikaadid ja kraadid: magistrikraad informaatikas või tehnikateaduses. Kogemus: 10-15 aastat Big Data ja Analyticsi projektide juhtimises. Olulised oskused: Analytics’i kujundamine, andmete kogumise API-d, inimeste juhtimine, P&L, kliendisuhted, suhtlemine. Isikuomadused: kirg, sihikindlus, tulemustele orienteeritud, juhtimine, visioon, analüütiline, vilgas, äriperspektiiv. Vastutus: See tähtis ametikoht, mis vastutab ettevõtte IT-teenuste äriteabe pakkumise haldamise eest. Äriteave on kõik andmed ja rakendused, mis aitavad ettevõtte otsustusprotsessi optimeerida. Big Data Competence Center BU direktor vastutab BU strateegilise, operatiivse, finants- ja personalihalduse eest ning osutab klientidele kõiki BI- ja BI-ga seotud teenuseid. Ta on tavaliselt juhtimismeeskonna võtmeliige ja vastutab BU kasumi ja kahjumi eest.   JUHTIV DIGIAMETNIK (CDO) – Kuni 250 000 eurot aastas Annab aru: Tegevjuhile. Sertifikaadid ja kraadid: magistrikraad informaatikas või tehnikateaduses. Kogemus: 15–20-aastane digitaalse turu kogemus. Olulised oskused: P&L, inimeste juhtimine, põhjalikud teadmised digitaaltehnoloogiast. Isikuomadused: entusiastlik, visiooniga, häiriv, koostööaldis, vilgas, soov jagada teadmisi, loov, külgsuunaline mõtlemine, juhtimine. Vastutus: Paljud ettevõtted palkavad CDO enne, kui nad on rolli täielikult määratlenud. Seda seetõttu, et seda peetakse vajalikuks kaasaegseks täienduseks igale digitaliseritud ettevõttele. On mõned põhifunktsioonid, mida iga CDO peaks suutma täita: kaardistada digitaalsed võimalused ja strateegilised prioriteedid, olla digitaalsete protsesside innovatsiooni propageerija, töötada välja digitaalseid projekte ja kliendipakkumisi, mõõta efektiivsust, arendada ja säilitada digitalente ning vastutama uute digitaalsete võimaluste kasutuselevõtu eest. Paljud usuvad, et viie aasta jooksul, kui digitaliseerimine on muutunud tavaliseks, kaob see ametikoht ja vastutus läheb tegevjuhile või CIO-le.     Autor : Sarah De Wulf, TOP 10 HIGHEST-PAYING DIGITAL JOBS IN EUROPE TODAY.  Tõlge: Virge Rebane, Kandideeri.EE
Värbamisprotsess ehk uue inimese leidmine mõnele ametikohale võib tunduda lihtne ülesanne – teed kuulutuse valmis, paned üles ja viid kandidaatidega läbi intervjuud, kuniks õige on leitud. Tegelikkus on aga hoopis midagi muud. Põhjusi uue inimese värbamiseks võib olla mitmeid, levinumad on ettevõtte laienemine ehk lisatööjõu vajadus või mõne töötaja lahkumine, kelle asemele on vaja leida uus inimene. “Mõlemal juhul tekitab olukord ettevõtte sees segadust ja ärevust, mistõttu on oluline, et värbamisprotsess oleks läbi viidud professionaalselt, kiirelt ja tulemuslikult,” ütleb värbamisettevõtte Human Resources Solutions OÜ looja ja tegevjuht Ketlin Kasak. Välismaal on värbamisagentuuride kasutamine uute töötajate leidmiseks elementaarne, Eestis on see alles hoogu ja populaarsust kogumas. Üldiselt on levinud veel arusaam, et sellega peaks hakkama saama personalijuht. Keskmise- ja väikese suurusega ettevõtetes viivad uute töötajatega seotud ülesandeid läbi tegevjuhid. “Meie meeskonna 30-aastasele personalitööalasele töökogemusele tuginedes tean, et personalijuhid on pigem ülekoormatud ja stressis ning tegevjuhtidel pole värbamisalaseid kogemusi ja empaatiat,” tunnistab Ketlin Kasak, kelle sõnul on tegu kurva, kuid ausa tõega. Kes kord on inimest värvanud, see teab, kui meeletult aja- ja ressursimahukas see ettevõtmine on. Esmapilgul võib värbamisprotsess olla pinnapealselt lihtne – töökuulutuse vormistamine, portaalidesse ja sotsiaalmeediasse üles panemine, inimeste vestlusele kutsumine ja nende läbi viimine kuniks õige inimene on leitud. “Need on tõepoolest värbamise osad, aga seal on veel palju erinevaid tegevusi, mis kõik on äärmiselt olulised edukaks värbamisprotsessiks,” ütleb üle kümne aasta värbamise- ja personalitööga tegelenud Ketlin Kasak. Millest koosneb professionaalne värbamisprotsess? 1.     Koostööleping kliendiga Iga professionaalne värbamisagentuur teeb klientidega põhjaliku koostöölepingu, milles on kõik pisinüansid välja toodud. See on esimene tegevus, mille põhjal hinnata värbajate taset ja kvaliteeti. 2.     Põhjalik profiilikirjeldus Näeme oma töös väga tihti seda, et inimesed ei tea täpselt, mida või keda neil vaja on. Teada saamiseks, keda ettevõttel täpselt vaja on ja millist inimest me värbama peaksime, teeme põhjaliku profiilianalüüsi. See hõlmab endas nii otsitava inimese kui ka ettevõtte enda kirjeldamist, et me oskaks ka firma kohta vastata täpselt küsimustele, kui kandidaatidel need tekivad. 3.     Vajalike tööriistade kasutamine Selleks, et värbamisprotsess oleks sujuv, igas etapis detailselt hoomatav ning kliendil tunni-täpsune ülevaade kogu protsessist, on vaja kasutusele võtta erinevaid tööriistu. Erinevad tabelid ja andmebaasid annavad suurepärase võimaluse hoida infot kontrolli all. Värbamises on olulisteks tööriistades ka erinevad keskkonnad, kuhu kuulutus üles riputada, agentuuri enda andmebaas, nimekiri tuttavatest, sotsiaalmeedia jälgijad, koolid ja meediaväljaanded, veebiportaalid ja erialaliidud jne. Õige värbamisprotsess aktiveerib kogu tööriistapagasi. 4.     Sisseelamisprotsessi näidis kliendile Üks etapp on uue töötaja leidmine, hoopis teine ja täpselt sama oluline etapp on uue liikme meeskonda sulandamine. Paljudel ettevõtetel pole aimugi, mis asi on sisseelamisprotsess ja kuidas see käib, miks see niivõrd tähtis on ja kuidas võib suurepärase inimese kaotada, kui ei osata teda õigesti meeskonda kaasata. Hea värbamisagentuur mõtleb kliendiga koos ja teeb lihtsamaks ka selle osa tööst, mida nad ise konkreetselt ära enam teha ei saa. 5.     Värbamisprotsessi kui tegevuste ülevaade Professionaalne värbamisagentuur annab detailse ülevaate tegevustest, mida värbamisprotsess endaga kaasa toob, mida sisaldab ning mis etappe läbib. Mida rohkem on ettevõte kursis planeeritavate tegevustega, seda enam saab ta usaldada värbamisagentuuri nende töö tõhususes ja kvaliteedis. Hea agentuur ei hoia oma klienti kunagi teadmatuses. 6.     Töökuulutuse koostamine Töökuulutuse koostamine on tunde aega võttev protsess, sest läbi tuleb mõelda nii sisuline pool, kujunduse osa ja tähelepanuta ei saa jätta ka turunduslik ning NLP ehk neurolingvistiline osa. On tõestatud, et inimeste ostuotsused, mida ka tööle kandideerimine on, saavad alguse psühholoogiast. Seetõttu peab ka töökuulutus olema psühholoogiliselt läbimõeldud, teadlikult üles ehitatud ja professionaalselt koostatud. 7.     Austav suhtumine inimestesse Liiga palju on jutte sellest, kuidas kandideerimisavaldustele ei vastata, saadetud küsimused jäetakse tähelepanuta ning kandidaatidega suheldakse ainult siis, kui endal vaja on. Paraku toimub ettevõtte mainekujundus igal tasandil ja on nagu pusle, koosnedes paljudest väikestest asjadest. Isegi, kui kandidaat saab eitava vastuse, võib mulje ettevõttest jääda väga professionaalne, kui temaga on viisakalt, kiirelt ja adekvaatselt suheldud. Kui töösoovijaid on mõned, siis pole suhtlemine raske, aga kui neid on mitukümmend või isegi üle saja, siis on nendega aktiivne suhtlemine täiskohaga töö. Värbamisagentuuril on see ressurss olemas ja ettevõte saab olla rahulik, et nende head mainet hoitakse. 8.     Professionaalse töövestluse läbiviimine Töövestlus on oluline ja lausa määrava tähtsusega nii töösoovija kui ka vestluse läbiviija jaoks. Vestlus on aeg, mil õigete küsimuste küsimisel saavad mõlemad osapooled aru, kas tegemist on meeskonda õige inimesega ja kas otsitav töökoht vastab kompetentsile. Töövestluse ülesehitus on väga peen protsess. Sama peen on ka õigete küsimuste küsimine, kehakeele lugemine, inimese tajumine ning ridade vahelt lugemine. See vajab lisaks spetsiifilistele teadmistele ka õpitud oskusi ja rohke praktika käigus omandatud nippe.   9.     Maine teadlik kujundamine Viimane esindab ettevõtet, selle väärtusi ja eetikat, norme ning töökultuuri. Kehvasti läbi viidud töövestlus võib viia alla nii töökoha enda kui ka terve ettevõtte maine. Teine pool ei pruugi teada või aru saada, et tegemist on värbamisagentuuriga, mistõttu on agentuuri kasutades oluline valida selline, kel kogemust palju ja töökultuur igas etapis silmapaistvalt kvaliteetne.  Autor: Ketlin Kasak | HRsolutions.ee JAGA SEDA ARTIKLIT OMA SÕPRADEGA
Tere, Usun, et nõustud minuga - praegusel kriisiperioodil pole aega vigadeks. Pole aega katsetamiseks ja õppimiseks, kõike tuleb kohe teha võimalikult hästi. Sama kehtib ka värbamise puhul. Olen üsnagi tihti puutunud kokku hoiakuga, et "mis see värbamine siis ära ei ole?!". Justkui oleks värbamine midagi tühist, üle jala tehtavat ning erioskusi mitte vajav. Samal ajal on kõik juhid, kellega olen suhelnud, nõustunud, et nende kõige väärtuslikum vara on inimesed. Seega peaks värbamine ehk meeskonna kokkupanek olema tõsiselt võetav protsess! Kui tahad värvata õigeid inimesi õigetele kohtadele, olla aja- ja kuluefektiivne ning saada endale stabiilselt motiveeritud töötaja, siis peab värbamine olema süsteemne ja tasemel igas etapis. Kirjutasin HR Solutionsi kodulehe blogisse lähemalt, miks ei ole värbamine ainult kuulutuse tegemine, veebiportaali üles panemine ja kandidaatidega intervjuude läbi viimine. Artiklist "Kas tead, kui keeruline on värbamisprotsess tegelikult?" saad teada: - värbamise telgitagustest - professionaalse värbamisprotsessi osadest - mida iga värbamisetapp endast täpsemalt kujutab - suurepärase ülevaatega, kuidas värbamisprotsess tegelikult käib Artikli leiad SIIT KUI SIND HUVITAB KA TEEMA:  "Keda kriisi ajal palgale jätta ja kuidas teistega töösuhe võimalikult inimlikult lõpetada", siis liitu meie seminariga! VEEBISEMINAR  JUBA SEL NELJAPÄEVAL,   14. MAIL KELL 19:00  ( TASUTA!) NB! EELREGISTREERUMINE ON VAJALIK, SEST KOHTADE ARV ON PIIRATUD! Veebiseminaril saad teada: 1. Mille järgi otsustada, keda tööle jätta ja keda mitte? 2. Mis on peamine viga, mida juhid koondamisel teevad? 3. Mismoodi pidada raskeid kõnelusi nii, et see ei puhkeks tüliks? 4. Kuidas vältida töövaidluskomisjoni ja kohtuteed? Registreeru SIIN Head lugemist ning Virtuaalkohtumiseni neljapäeval! Ketlin Kasak P.S . - Hoia minu poolt saadetud kirjadel silm peal, sest jagan iganädalaselt parimaid lahendusi ja nutikaid strateegiaid, mis aitavad sul HR süsteeme ja värbamisprotsesse parendada.
Palk. Ametite palgad Eestis 2019 aastal (mediaanpalk)   Ametipalga rakenduses näidatakse Eesti rohkem esindatud ametirühmade töötajate arvu ja brutokuupalka aastal 2019. Töötajate arv on esitatud seisuga 31.12.2019. Brutopalka näidatakse ameti ja töökoha asukoha järgi kogu 2019. aasta kohta. Valikuaknas saab ametit otsida ametinimetuse järgi. Ametipalga rakenduses näidatakse vastava ametikoha mediaanpalka, s.t palka, millest rohkem ja millest vähem teenivaid töötajaid on sellel ametikohal ühepalju. Näiteks tähendab mediaanpalk 1000 eurot, et pooled sellel ametikohal töötavad inimesed teenivad alla ja pooled üle 1000 euro kuus.   Sotsiaaltöötajad ja nõustajad – 1304 € (Tartu maakond – 1395 €) Sotsiaaltöötajad ja nõustajad annavad nõu ja juhendavad üksikisikuid, perekondi, rühmi, kogukondi ja organisatsioone sotsiaalsete ja isiklike raskuste korral. Nad aitavad klientidel arendada oskuseid, korraldavad juurdepääsu ressurssidele ja toetavatele teenustele, mis on vajalikud toimetulekuks tööpuudusest, vaesusest, puudest, sõltuvusest, kriminaalsest või õigusvastasest käitumisest, abielu- jm probleemidest tekkinud raskustega. Siia rühma kuuluvad näiteks järgmised ametid: sõltuvusnõustaja, laste- ja noorsoonõustaja, piirkonna sotsiaalhoolekande ametnik, perenõustaja, abielunõustaja, kriminaalhooldusametnik, sotsiaaltöö valdkonna järelevalveametnik, seksuaalrünnaku ohvrite nõustaja, sotsiaaltöötaja, leinanõustaja, noorsootööjuht, sotsiaalpedagoog, sotsiaaltööjuht, tööhõive- ja järelõppekeskuse juhataja, lastekaitse tippspetsialist, sotsiaaltöö valdkonna juhtumikorraldaja, sotsiaaltöö valdkonna projektijuht, sotsiaalnõunik, kogemusnõustaja.   Advokaadid, prokurörid, juristid – 2058 € (Harju maakond – 2161 €) Siia rühma kuuluvad õigusvaldkonna tippspetsialistid, kes uurivad õigusküsimustega seotud probleeme, osutavad õigusteenust, valmistavad ette õigusaktide eelnõusid. Advokaadid, prokurörid ja kohtujuristid osutavad õigusteenust, sh annavad õigusabi, koostavad õigusdokumente, tegutsevad haldusorganis või kohtus. Advokaat ja prokurör esinevad kohtus vastavalt kaitsja või süüdistajana. Prokurör juhib eeluurimist. Siia rühma kuuluvad näiteks järgmised ametid: prokurör, abiprokurör, advokaat, jurist, kohtujurist, nõuandeadvokaat, vandeadvokaadi abi, vandeadvokaadi vanemabi, vandeadvokaat, patendivolinik, õigusnõunik, notar, juriskonsult, äriregistri sekretär, riigihangete tippspetsialist, rahvastikutoimingute tippspetsialist.   Ajakirjanikud – 1458 € (Harju maakond – 1622 €) See ametirühm sisaldab ajakirjanikke ning raadio, televisiooni jms saatejuhte. Ajakirjanikud uurivad, analüüsivad, tõlgendavad ja vahendavad uudiseid ja avaliku elu sündmusi ajalehtede, televisiooni, raadio jm meedia kaudu. Raadio, televisiooni jms saatejuhid loevad uudiseid, teevad intervjuusid ning loevad ette muid teateid või tutvustusi raadios ja televisioonis, teatrites jm asutustes või meediakanalites. Siia rühma kuuluvad näiteks järgmised ametid: ajakirjanik, toimetaja, reporter, keeletoimetaja, kolumnist, kommentaator, korrespondent, kriitik, vaatleja, ajakirjanduseetika nõunik, diktor, uudisteankur, saatejuht, teadustaja, konferansjee.   Õpetajad (alg- ja põhiharidus)– 1535 € (Harju maakond – 1647 €) Põhikooli (1.- 9. klass) õpetajad õpetavad valikut õppeaineid põhikooli tasemel. Siia kuuluvad näiteks järgmised ametid: algklasside õpetaja, klassiõpetaja, pikapäevarühma õpetaja, õpetaja (põhiharidus).   Eriarstid – 2892 € (Võru maakond – 3272 €) Eriarstid diagnoosivad, ravivad ja ennetavad haigusi, vigastusi jm inimeste kehalisi ja vaimseid vaegusi kaasaegse meditsiini põhimõtete ja protseduuride kasutamise abil, rakendades erialaseid uuringute, diagnostika, meditsiini, kirurgia, füüsika ja psühhiaatria meetodeid. Nad on spetsialiseerunud teatud kindlatele haiguskategooriatele, patsienditüüpidele või ravimeetoditele ning võivad tegeleda oma erialavaldkonnas meditsiinialase hariduse andmise ja uurimistööga. Siia kuuluvad näiteks järgmised ametid: anestesioloogia ja intensiivravi arst, dermatoveneroloog, endokrinoloog, erakorralise meditsiini arst, gastroenteroloog, günekoloog, hematoloog, infektsioonhaiguste arst, kardioloog, kardiokirurg, vaskulaarkirurg, allergoloog, kliiniline mikrobioloog, kohtuarst-ekspert, laboriarst, lastekirurg, meditsiinigeneetik, nefroloog, neurokirurg, neuroloog, oftalmoloog, onkoloog, ortopeed, otorinolarüngoloog, patoloog, pediaater, plastikakirurg, psühhiaater, pulmonoloog, radioloog, reumatoloog, sisehaiguste arst, taastusarst, torakaalkirurg, töötervishoiuarst, uroloog, üldkirurg.   Juhtimis- ja organisatsioonianalüütikud – 1953 € (Harju maakond – 2118 €) Juhtimis- ja organisatsioonianalüütikud abistavad organisatsioone suurema tulemuslikkuse saavutamisel ja organisatsiooniliste probleemide lahendamisel. Nad uurivad organisatsioonilisi struktuure, meetodeid, süsteeme ja kordasid. Siia rühma kuuluvad näiteks järgmised ametid: ärikonsultant, juhtimiskonsultant, organisatsiooni ja meetodite analüütik, arendusjuht, arendusprojektide koordinaator, arenduse tippspetsialist, kvaliteedijuht, rektori nõunik, andmekaitsespetsialist, siseaudiitor, volikogu nõunik.   IKT- juhid – 3300 € (Harju maakond – 3923 €) IKT-juhid kavandavad, juhivad ja koordineerivad arvuti- ja sidesüsteemide hankeid, arendamist, hooldust ja kasutamist kas osakonnajuhataja ülesannetes või ettevõtte või organisatsiooni üldjuhi ülesannetes juhul, kui ettevõttel või organisatsioonil ei ole hierarhilist juhtkonda. Siia kuuluvad näiteks järgmised ametid: tarkvara arendusjuht, andmetoimingute juht, andmetöötluse juht, info- ja kommunikatsioonitehnoloogia arendusjuht, infosüsteemide direktor, infotehnoloogiajuht, ringhäälingu ettevõtte juht või osakonna juhataja, IKT ettevõtte juht.   Süsteemianalüütikud – 2566 € (Harju maakond – 2802 €) Süsteemianalüütikud teevad uurimistööd, analüüsivad ja hindavad kliendi infotehnoloogilisi vajadusi, protseduure või probleeme ning töötavad välja ja rakendavad ettepanekuid, soovitusi ja kavasid olemasolevate või loodavate infosüsteemide parendamiseks. Siia rühma kuuluvad näiteks järgmised ametid: ärianalüütik, arvutiteadlane, süsteemianalüütik, süsteemikonsultant, süsteemidisainer, IKT projektijuht, süsteemiarhitekt.   Müügi, turunduse ja avalike suhete tippspetsialistid – 1833 € (Harju maakond – 1927 €) Müügi, turunduse ja avalike suhete tippspetsialistid kavandavad, arendavad, koordineerivad ja rakendavad teabe levitamise programme organisatsioonide, toodete ja teenuste tutvustamiseks ja esindavad ettevõtteid toodete ja teenuste müümisel. Reklaami ja turunduse tippspetsialistid töötavad välja ja koordineerivad reklaamistrateegiaid ja -kampaaniaid, määratlevad uute toodete ja teenuste turu, selgitavad välja ja arendavad uute ja olemasolevate toodete ja teenuste turuvõimalusi. Avalike suhete tippspetsialistid kavandavad, arendavad, rakendavad ja hindavad teavitamis- ja kommunikatsioonistrateegiaid, mis loovad ettevõtete jm organisatsioonide, nende toodete ja teenuste ning tähtsuse suhtes kogukonnas mõistva ja soodsa õhkkonna. Siia rühma kuuluvad näiteks järgmised ametid: reklaami tippspetsialist, turunduse tippspetsialist, turu-uuringute analüütik, ettevõtluskeskuse juhataja, ettevõtlusspetsialist, kliendisuhete juht, reklaamikirjutaja, reklaamikonsultant, suhtekorralduse pressiagent, suhtekorraldaja, pressiesindaja, avalike suhete koordinaator, avalike suhete spetsialist, kommunikatsioonijuht, kommunikatsioonispetsialist.   Personali, karjääri ja koolituse tippspetsialistid – 1623 € (Harju maakond – 1742 €) Personali ja karjääri tippspetsialistid osutavad personalipoliitikaga seotud äriteenuseid, nagu töötajate värbamine või täiendusõppe korraldamine, ametite analüüs ja kutsesuunitlus. Siia rühma kuuluvad ka töötajate koolituse ja täiendusõppe tippspetsialistid. Töötajate koolituse ja täiendusõppe tippspetsialistid kavandavad, arendavad, rakendavad ja hindavad väljaõppe ja täienduskoolituse programme, et tagada juhtkonna ja töötajate vastavad oskused ja arendada organisatsiooni eesmärkide täitmiseks vajalikku pädevust. Siia rühma kuuluvad näiteks järgmised ametid: karjäärinõustaja, kutseanalüütik, tööanalüütik, personali tippspetsialist, värbamisspetsialist, kutsesuunitluse nõustaja, tasustamise valdkonna juht, töötajate täiendusõppe tippspetsialist, täiendusõppe koolitusspetsialist, elukestva õppe juht, koolituskeskuse juhataja, täienduskoolituse juht, täiendusõppe osakonna juhataja.     Kasutatud allikas: Ametipalga rakendus. Leitav veebiaadressil: http://andmestikud.stat.ee/ametipalk/   Toimetaja: Virge Rebane, Kandideeri EE (12.05.2020).
Podcast by Raimo Ülavere Me kõik oleme hirmu tundnud. Ja me kõik oleme kuulnud, kuidas paljudes meile ette tulevate olukordade, valikute, unistuste puhul tuleks ohutunne ja hirm muuta väljakutseks. Ent kuidas seda teha, jääb sageli "Mõtle positiivselt!" ja "Kriis on võimalus!" tüüpi hüüdlausete varju. 15 minutilises podcasti episoodis räägin, kuidas muuta ohutunne ja hirm väljakutseks. Konkreetselt. Kuula ikka :-) Klõpsa siin, et kuulata ...
Inimesed unustavad need 6 iseenesest mõistetavat tööotsingu nippi  Tööotsingu nõuande iroonia seisneb selles, et soovitusi on nii palju, et Googeldades vaid 4 sekundit on võimalik jõuda ühe või teise tarkuseterani. Soovitusi on samaaegselt nii palju saadaval ja nende hulgas leidub ka vastupidiseid soovitusi, mis võib tekitada segadust. Segadusse sattumine on täiesti vastupidine olukord sellele, mida tööotsija nõuandeid otsima asudes loodab saada. Seega koostame lühikese nimekirja aegumatutest tööotsingu soovitustest, mis aitavad Sul tuunida tööotsingu protsessi kergemini läbitavaks. Tee endast nii sobiv inimene nagu oleks „laksu-otsaette-saanud“ Kandideerides läbi online avalduse esitamise süsteemi on väga tõenäoline, et esmalt läbib avaldus elektroonilise süsteemi poolt läbivaatuse ja alles siis (eeldades, et sobivusel sellisest voorust pääsetakse edasi) jõuab avaldus inimese silme ette. Esimesed inimese silmad, mis loevad Sinu CV-d, kuuluvad tihti madalama positsiooniga personali osakonna inimesele või värbajale, kes mõistab või ei mõista kõiki nüansse selle töökoha juures, kuhu Sa kandideerid. Seetõttu oled sunnitud väga lihtsalt sõnastama nii arvuti kui ka inimese jaoks selle info, mille alusel nad kiiresti mõistavad, et „Teda me otsimegi“ ja „Seda ta saabki meie ettevõttesse juurde tuua“. Soovitus Uuri hoolega töökoha kirjeldust ja igasugust lisainfot, mida Sul positsiooni kohta on. Kas peegeldad neid sõnu ja fraase, mis töökoha kirjelduses antud on? Kas Sa tood esile oma tugevused, mis näivad olevat väga olulised selles rollis? Kirjuta need märksõnad üles. Ära piira end tööotsingu ajal kindlate veebirakendustega Kas tahad, et tööotsing kestaks ja kestaks veel? Sellisel juhul keskendu puhtalt veebipõhiste avalduste saatmisele. Kas tahad tööotsingu protsessi kiirendada? Ära piirdu ainult veebipõhise avalduse saatmisega. Hakka otsima inimesi sellest ettevõttest, kus töötada soovid ja seejärel tutvusta end neile. Planeeri intervjuud infovahetuse jaoks, mis toimuvad üks-ühele sobiva inimesega. Kaasa ka üks ettevõtte sisene värbaja ja küsi mõned küsimused. Püüa leida need inimesed, kes võivad mõjutada Sinu intervjuule pääsemise võimalust. Soovitus Sa eraldud teistest kandidaatidest, kui lood suhteid inimestega, kes töötavad selles ettevõttes, kus Sinagi töötada tahad. Otsustajad intervjueerivad enne inimesi, keda soovitatakse või keda isiklikult soovitatakse. Alles seejärel hakkavad otsustajad kandideerimise süsteemi kaudu laekunud CV-sid läbi vaatama. Pea meeles, et Sinu CV (ja Sotsmeediaprofiil) ei ole tätoveering Jah, Su CV on ilus. Sinu Sotsmeedia profiil on kena. Juhul, kui need ei esitle Sind otseselt sobiva inimesena selle rolli jaoks, mida Sa ihaldad, siis ära karda muuta sõnastust, vahetada ümber võtmesõnad ja põhipunktid. Sinu CV ja Sotsmeediaprofiil ei ole tätoveering. Kohtle neid nagu elavaid ja hingavaid dokumente oma tööotsingu protsessi ja karjääri jooksul. Soovitus Kui Sa oled varjatud tööotsija, siis ära unusta oma Sotsmeediaprofiilis värskenduste märguandeid välja lülitada (privaatsuse ja seaded all). Kui Sinu praegused kolleegid või juht on ühendatud Sinuga sotsvõrgus, siis nad võivad hiljutisi muudatusi märgates muutuda kahtlustavaks. Aktsepteeri seda, et läbi tüütamise ei palka Sind mitte keegi Ära saa valesti aru – kindlasti peavad Sinu kandideerimise dokumendid tööotsingu protsessi jooksul olema lihvitud, liigendatud ja professionaalsed. Paraku paljud inimesed tõlgendavad seda kui: Peab. Olema. Igav. Vale, vale, vale. Saa sellest aru, et vähesed inimesed palgatakse sellepärast, et nende kaaskirjas oli perfektne tühi rida, et nad mäletasid kõiki „õigeid“ intervjuu küsimusi või kasutasid uskumatult turvalist fraseoloogiat (näiteks klišeesid) oma CV-des. Kogu selline korrektsus jätab Sinust lavastatud ja mitte ehtsa mulje. Luba endal olla hoopis mõlemat, nii lihvitud kui ka armastusväärne. Meeldejäävad ja meeldivad kandidaadid läbivad teekonna peaaegu alati. Kui Sa ei ole Sotsiaalvõrgus, siis Sind peaaegu pole olemas Rohkem kui 90% värbajatest kasutab Sotsiaalvõrgustikku esmase otsingu tööriistana ja seda ei tasu alahinnata. Kui Sa oled professionaal, siis lisaks Sotsiaalvõrgustikus olemisele tuleb seda ka aktiivselt kasutada, et saada maksimaalne eelis. Kas Sa ei usu seda? Mõtle sellest nii: kui homme hommikul värbaja logib Sotsiaalvõrku sisse, et otsida kedagi Sinu piirkonnast ja Sinu oskustega ning Sind polegi seal? Arva, keda nad leiavad ja kellega ühendust võtavad? Jah, selle inimese nimi on „Mitte Sina“. Soovitus Kui Sa tööotsingu jaoks teisi sotsiaalvõrgustikke ei taha kasutada, siis vähemalt tee endale selgeks, kuidas Facebooki ja LinkedIN-i kasutatakse. Täna on Facebook ja LinkedIN parim variant, mida kasutada karjääri ja tööotsingu suhete loomisel, et leida inimesi, kes huvi pakkuvas ettevõttes töötavad. Lisaks saad end positsioneerida sellise värbaja poolt leitavaks, kellel on sobiv vakantne ametikoht vaja täita. Tänulikkus on oluline Kunagi värvati üks kandidaat inseneri rolli ettevõttes, mis tegeleb pakendamise varustuse tootmisega. Ta konkureeris üks-ühele teise inseneriga, kellel olid sarnased oskused ja ta tahtis seda positsiooni sama palju. Esimene kandidaat saatis läbimõeldud, mitte-robotliku tänukirja igale inimesele, kes temaga intervjuu tegi umbes kahe tunni jooksul pärast nende kontorist lahkumist. Teine kandidaat ei saatnud mitte midagi. Arva ära, miks esimene kandidaat sai selle tööpakkumise? Jah, läbimõeldud ja mitte-robotliku tänukirja saatmise pärast. Nad sõlmisid temaga lepingu, eriti arvesse võttes, et teine kandidaat ei saatnud mitte midagi. Soovitus Mõelge sellele, et saata käsitsi koostatud, originaalne, ehtne tänukiri (igale intervjueerijale üks) sel hetkel, kui olete jõudnud intervjuult tulles tagasi arvuti juurde. Kirjade saatmise kiirus ja kvaliteet avaldavad mõju.   Lõpetuseks, pea meeles, et intervjueerija hoolib rohkem sellest, mida Sina saad nende heaks teha, kui sellest, mida Sina tahad lepingu sõlmimisega saada. Kui Sa oled oma väärtust tõestanud, siis nad hoolivad Sinu soovidest oluliselt rohkem. Kuid intervjuu ajal pead Sa demonstreerima, miks ettevõttel on mõistlik Sind tööle palgata. Nüüd liigu edasi ja näita oma tööotsinguga täpselt, kes on boss.     Kasutatud allikas: Jenny Foss. 6 Job Search Tips That Are So Basic People Forget Them. https://www.themuse.com/advice/6-job-search-tips-that-are-so-basic-people-forget-them (Viimati vaadatud: 08.05.2020). Toimetaja: Virge Rebane, Kandideeri EE, 08.05.2020.
By Riina Trkulja Now more than ever, businesses are looking at their cost base but it should not just be practice during crisis, it should be business as usual. Here are six tips how you can improve your profits by changing few things in the way you run your business. Care should be taken to avoid false economy by cutting out necessary cost that would improve productivity.   1) Aim to achieve “good” gross profit margins in your industry If you are looking to reduce cost base, good starting point would be to analyse expenditures in management accounts as a % of revenue. You will need to look at each cost in your business rather than just focus on the biggest items, as small cuts can often add up to big savings. Most businesses will have variable and fixed costs. Variable costs change in line with your output or sales so if your sales decrease these costs should also decrease and vice a versa. Each industry is different, but most commonly your variable cost should be 30-50% of your revenue (calculated as cost/revenue*100), giving you 50-70% gross profit margin. If that is not the case, try to increase your prices perhaps by selling add on services or bundling up your products in a way that improves your margins or alternatively look ways to cut cost which we will discuss below.     2) Negotiate with your suppliers   If you have historically been paying higher prices it doesn’t mean that you need to continue with these prices in the middle of a crisis. Read your contract first and understand your termination clause. In addition, see what the alternatives are. Your supplier wants to continue in the business too and they might just work with you to get through this crisis together.  If you are negotiating new contracts, try to have option to terminate at 30 days’ notice, if there are price gains to be had, then perhaps a maximum term should be a year. That also goes for rent, where break clauses are common. It gives you the flexibility to change suppliers if necessary. Watch out for additional charges which may be more expensively priced than average market value just because of convenience.     3) Understand the true cost of hiring someone and consider alternatives Good people can make or break your business but there are some skills you can outsource, hire part-time or get apprentices for. When hiring someone, people often forget to consider the full cost of having an employee. On top of gross salary there is employers national insurance of 13.8% and employers pension of 3%. For example, on £30,000 gross annual salary, the additional cost to the employer would be £3,641 by way of employers NI and compulsory pension contributions. In addition, there is cost of providing the office space, IT equipment, training, drinks, and entertainment if you decide to take them out. You must also stay up to date with employment law and consider how you motivate and manage people.   It might be cheaper and easier to outsource certain services like accounting, bookkeeping, HR services and marketing. There are many virtual assistants and even virtual Finance Directors that provide their services by the hour or on a day rate offering you the flexibility that small businesses so often need.   If you have the capacity to train then having a bright and enthusiastic apprentice might work out better than someone more experienced but undermotivated. The minimum hourly rate for apprentices is £4.15 vs living wage of £8.72 for 25 year olds and over. National minimum wage is £8.20 for people under 25 years of age.     4) Are your processes and line of communications simple and clear? Inefficient processes can be one of the biggest costs to the business but they are often hard to identify and quantify. Once that is done, the solution becomes pretty clear. If you have defined the process, it is important to communicate it to your colleagues so they know what is expected of them.    Most common causes of delays and wasted resources would be poor system integration and manual data entry, staff idle time, poor communication, lack of good data and relevant market analysis resulting in slow adjustment to changing demands, not enough clarity in job roles and responsibilities, no clear purchase order process where there are limits and authorisations in place before cost is incurred.   Each business is different and has different challenges. Start by mapping out your production or work processes and see if there is anywhere you can make it more efficient.      5) Produce management accounts and budgets regularly, it gives you valuable insight In your management accounts include your variable costs and profit as a % of sales and monitor absolute value as well as % in addition to other key performance indicators. This way you know what you are spending and which products have lower margins.    Budgeting will help you plan ahead and anticipate resources needed to run your business and achieve your goals successfully. As you understand your purchasing needs, you will be in a better position to negotiate with your suppliers and buy in bulk if necessary. Do not worry about trying to create budgets that are 100% accurate.     6) Be creative with your costs  If current crisis has thought us anything, it is how much can be done by using the Internet and staying at home. There are some businesses that will need face to face interaction, but there are many that can use working from home if not full, then part of the time, which should reduce their rent and office costs.   Advertising and marketing is where creativity will really pay dividends. In ideal world you would look to get 5x return on your marketing spend and that would include the cost of marketing personnel. It is unlikely to be the case now but if you focus on marketing and PR channels where your clients spend most of their time, you may discover some avenues that are cheaper and give you better return on investment.    Stay well and safe!   Riina Trkulja Founder of AccountsAssistants.co.uk   Riina is ACA qualified chartered accountant, she worked for James Caan, PwC, KPMG and BT serving big and small businesses across the UK. She supports small businesses by providing finance team outsourcing, bookkeeping, accounting and Virtual Finance Director services at reasonable rates. By working closely with her clients she has improved their cash flow, identified cost savings, helped with debt collection and mentored how to gain powerful insights by using financial information.  If you need any help with the issues identified above, feel free to get in touch on hello@accountsassistants.co.uk  
Riina Trkulja • May 05, 2020 Have you noticed how some businesses have a constant flow of customers and followers but others struggle? here in this video we have interviewed 9 successful businesses including Alex Partridge, the founder of LADBible and UniLad who will share their ultimate tips and tricks on how did they get their first clients and followers and what strategies kept them going.   Some tips may surprise you! 😊💪   "Make it happen because you can!"   Follow and subscribe for more incredible advice and videos! 👇   Author: Riina Trkulja, Accountsassistants.co.uk
Heade oskustega töötajad, kes moodustavad Sinu ettevõtte, on muutumas sama väärtuslikuks nagu kuld. Käib pinev võitlus parimate talentide pärast. Värbamise kulusid ja väljaõppele kuluvat aega arvesse võttes on väga oluline leida hästi sobivad inimesed iga kord, kui uusi inimesi värvatakse. Sinu investeering inimkapitali saavutab suurema väärtuse, kui järgid neid nelja edu saavutamise faktorit. Leia paremini mõõdetavad tulemused. Ettevõtted näevad vaeva sellega, et leida sobivaid viise, kuidas mõõta oskuseid ja teadmisi. Personalijuhtimise kogukond ütleb, et mõõdetavate tulemuste sügavam arendamine teeb kindlaks trendid, määratleb positiivsed tulemused ja aitab vähendada ning leevendab negatiivsete tulemuste saavutamist, mis omakorda viib parema inimkapitali juhtimiseni. Ettevõtted tegelevad ettevaatlikult oskuste lünkade tuvastamisega ja adekvaatselt hindavad ja mõõdavad oskuseid ja võimekust, mida nad ettevõttesse läbi värbamise juurde peavad saama. Kui need tegevused on tehtud, siis saavutatakse värbamisel suurem edu ja leitakse talent, kes töötab edukalt ettevõtte heaks. Mõista millenniumi generatsiooni. Noorematel töötajatel on teistsugused väärtused võrreldes „vana kooli“ inimestega. Nad tahavad näha tasuvat tööd kohe ning ei ole nõus lõivu maksma. Nad tahavad tasakaalus elu, neile läheb korda eetika, jätkusuutlikkus ja sotsiaalne vastutus. Kui ettevõte hindab neid väärtuseid, siis võib see viia suurema eduni nii värbamises kui ka ettevõtte edu saavutamisel. Selleks, et kindlustada edukas värbamine, tee kõik, et tulevane töötaja mõistaks ettevõtte seisukohta nendes küsimustes. Vali osaajaga värbamise võimalus parema inimkapitali jaoks. Kui ettevõte saab kaaluda paindlikku, osaajaga, vajaduspõhist töötaja leidmist, siis Sa avad talentide valiku suurematele võimalustele. Sa saad palgata ideaalse (ja väga kalli) eksperdi projekti jaoks näiteks tundide või tähtajalise lepingu alusel. Kui töö on tehtud, siis Sa ei pea muretsema lahti laskmise, boonuste, üleminekute jne pärast. Juhul, kui tekib ootamatult töölõik, mis tuleb kiiresti ära teha, siis saad otsida töötaja näiteks mõnelt freelancerite veebilehelt. Kasuta ära need teadmised ja oskused, mida pakuvad kodus töötavad eksperdid paindlikult aega kasutades. Pane sotsiaalmeedia enda kasuks tööle. Muidugi Sa kontrollid Facebook’ist otsitava karakteri tausta, kuid ära piirdu ainult sellega. Värvates seda kriitilist inimkapitali tulevikus, pane tähele, kuidas sotsiaalmeedia kujundab noorte töötajate mõttemaailma. Gautam Ghosh Human Capital League’st selgitab, et sotsiaalmeedia soodustab radikaalset läbipaistvust, kogukonna tarkust, kollektiivset mõtlemist ja suure mõtte omandamist. Ettevõtetele saavad need väärtused olla suureks eeliseks, kui neid hinnatakse ja lubatakse omaks võtta. Ghosh ütleb veel, et organisatsioonid, mis töötavad tänapäevaste generatsioonidega, peavad tagama sarnased tehnoloogilised vahendid töö juures, mida inimesed ka oma igapäevases isiklikus elus kasutavad. Kohmakad e-maili süsteemid ja staatilised siseveebid põhjustavad töökohast sellise arusaama, et see ei ole lahe koht töötamiseks. Selleks, et saavutada edukas talentide värbamine, peavad ettevõtted looma aktiivselt meedia vahetumist ja looma töökohast kuvandi, kus on lahe ja hea töötada.   Järjest enam muutuvad kulutused inimkapitalile, mis aitavad targalt värvata, kriitiliseks edufaktoriks igasuguses äris. Kui ettevõtted on teadlikud nendest neljast faktorist, siis nad suudavad juhtida oma inimkapitali selliselt, et värbavad sobivaid uusi talente, kelle väärtused lähevad kokku ettevõtte väärtustega. Need uued talendid toovad endaga ka oskused ja teadmised, mida on vaja ettevõttel edu saavutamiseks.   Toimetas: Virge Rebane, Kandideeri EE, 29.04.2020
Puhkamine ja taastumine on nõrkadele, kuulen aeg-ajalt mõne kõvema spordihundi või tippjuhi suust. Ehkki saan sellest mõtteviisist aru, siis miski pole kaugemal tõest. Puhkamine nõuab julgust. Ja teadlik puhkamine pole nõrkadele. Vaid eelkõige neile, kes tahavad mitte lihtsalt mõnusalt aega viita ja chill olla, vaid kes tahavad kasvada, paremaks ja tugevamaks saada. Kuidas tipptegijad puhkavad? Kuula podcasti. Edasi ...
Shadow by Meelis Lao - Money Money money (Adrian Bachmann) "Kuld on raha, kõik muu on lihtsalt krediit" J. P. Morgan "Ma ei taha saada peaministriks, presidendiks, ma ei taha saada isegi kuningaks ega imperaatoriks - laske mul trükkida raha ja nad kõik kuuluvad mulle" Rockefeller
Vaata kõiki blogipostitusi

Värsked kuulutused veebis