Visitor Counter Online
Mastodon Skip to main content

Blogi

Blogi Kategooriad

Juhiks saamise ambitsioonid on inimestel väga erinevad. Mõned soovivad juhiks saada ainult seepärast, et nad on unistanud olla tähtsad ja teiste üle siis kamandada.  Selliseid juhte võib nimetada Juhiks 1.0. Palju on selliseid juhte, kes soovivad juhi positsiooni kaudu midagi suuremat ära teha. Kuna nende peamine huvi on aga millegi ärategemisel, kipub nendel meeskonna ja inimeste jaoks...
Inimene, kellele ei meeldi traditsiooniline palgatöö või töötamine teiste alluvuses, võib siiski olla edukas ettevõtja, kui tal on õiged omadused, motivatsioon ja ressursid. Eduka ettevõtja omadused ja suhtumine töösse võivad erineda traditsioonilise töötaja omadustest. Siin on mõned olulised tegurid, mis võivad aidata...
Kui ma 2003. aastal Hansapangas kodukindlustuse projektijuhina töötasin, sattusin projektijuhtimise koolitusel koolitajaga kõvasti diskuteerima teemal, kas  ettevõtted asutatakse kasumi teenimise või missiooni elluviimise eesmärgil ? Toona olin ma tulihingeline noor kapitalistliku ühiskonna vili ja minu selge ning ühene seisukoht oli, et mitte ükski ettevõtja ei asuta...
See on jätk eelmise nädala postitusele  “Juhtimine 2.0 ehk autokraatiast ülemuste  põlvkonda” . JUHT 3.0 EHK LIIDER See on uus mõtteviis, mille kohaselt suudavad ainult  sisemiselt motiveeritud ning pühendunud töötajad  pakkuda klientidele  parimat teenust või tooteid , mis toob ka  organisatsioonile maksimaalse kasu . Kui Juhtimine 1.0...
Kui organisatsioon vajab uut juhti, on suur tõenäosus, et selleks valitakse keegi olemasolevatest töötajatest. Ning sageli saab selleks hetke üks parimaid töötajaid (loe: hetkel üks väärtuslikemaid spetsialiste). Ning üldjuhul satub see värske juht  spetsialisti lõksu . KAS SPETSIALISTID PEAKSID JUHTIDEKS SAAMA? Heaks näiteks sellest protsessist on üks...
See on jätk eelmise nädala postitusele  “Juhtimine 1.0: mis see on ja miks sa seda juhina vältima peaksid?”. JUHT 2.0 EHK ÜLEMUS See on  äriprotsesside tõhustamisele  ja  kliendikogemuse tähtsustamisele  orienteeritud juhtimine, mille levinud juhtimisretoorikaks on  “Kuna klient maksab meile palka, on tema heaolu kõige olulisem”....
Nagu artiklis  „Nii suurendad oma töötajate pühendumust. Ja seeläbi ka nende töörõõmu ning oma tulemusi juhina“  kirjutasin, on töömaailm suuresti muutumises. Ja üheks suurimaks muutuseks on muidugi inimeste mõtteviisi muutus – kui meie emad-isad mõtlesid oma tööst kui  „töökohast,   mis maksab arved“...
Kas tunned mõnikord, et sinu tiim ei tegutse oma maksimumis? Kas usud, et sul on meeskonnas varjatud potentsiaali, mis on täna  realiseerimata ? Kas tead oma meeskonnas inimesi, kelles on peidus palju rohkem, kui nad täna  meeskonnale pakuvad ? Kuidas aga inimeste potentsiaali isiklikul ja meeskonna potentsiaali kollektiivsel tasandil äratada? JUHTIMISE TULEVIK: JUHTIMINE 3.0 Juhtimine 3.0 (...
Kas sinul on täna teadlik juht? Või kas sina ise oled täna teadlik juht? Mis on üldse teadlik juhtimine ja miks see juhtimises üha olulisemaks muutub? Lühidalt võib öelda, et teadlik juhtimine on juhtimisstiil, mis põhineb  eneseteadlikkusel, tähelepanelikkusel, empaatial ja autentsusel : Eneseteadlikkus  avaldub juhtimises läbi enda – oma tugevuste ning...
Kas oled märganud, kuidas tugeva stressi korral on sageli raskusi selgesti mõtlemise, teistega suhtlemise ja uute ideede genereerimisega?  See näitab, et negatiivse emotsiooni poolt kaaperdatuna, väheneb meie võime keskenduda, loominguline olla ja informatsiooni ajus töödelda. Samas on kurb fakt asjaolu, et enamik inimesi kannatavad igapäevaselt mingit laadi stressi all. See tähendab,...
Kui sa enda vastu päris aus oled, siis kui suur hulk sinu meeskonnast päriselt teie ühistele eesmärkidele pühendunud on? Need on sinu kõike aktiivsemad, kirglikumad ja motiveeritumad töötajad, kelle puhul sa tunned, et need on täiega sinu inimesed ja saad nendega igal hetkel arvestada? On neid rohkem kui 25% või vähem? On neid 1/3 ehk 30%? Või lausa pooled? Mida rohkem...
Olen täheldanud, et üks levinumaid diskussioone juhtimiskoolitustel seisneb selles, kas ja kui palju juhid ikka oma töötajatega tegelevad.  Uuema põlvkonna juhtimisteemasid  käsitlevad koolitajad kipuvad juhte sageli negatiivselt hindama, väites, et need ei võta piisavalt aega oma „töötajatega tegelemiseks“. Juhid ise sageli selle väitega nõustuda ei taha,...