Juhiks saamise ambitsioonid on inimestel väga erinevad. Mõned soovivad juhiks saada ainult seepärast, et nad on unistanud olla tähtsad ja teiste üle siis kamandada. Selliseid juhte võib nimetada Juhiks 1.0.
Palju on selliseid juhte, kes soovivad juhi positsiooni kaudu midagi suuremat ära teha. Kuna nende peamine huvi on aga millegi ärategemisel, kipub nendel meeskonna ja inimeste jaoks...
Kuigi olen saanud oma kirjutistele mõnikord tagasisidet, et panen juhtidele nendes liialt „puid alla“ (loe: olen juhtide suhtes veidi kriitiline), olen samas palju rõhutanud ka seda, et enam kui 10 aasta jooksul koolitajana ei ole ma kohanud mitte ühtegi pahatahtlikku või oma meeskonnast mitte hoolivat juhti .
Vastupidi, ka kõige keerulisemas seisus oleva meeskonna juhiga kohtudes on alati...
Kui ma 2003. aastal Hansapangas kodukindlustuse projektijuhina töötasin, sattusin projektijuhtimise koolitusel koolitajaga kõvasti diskuteerima teemal, kas ettevõtted asutatakse kasumi teenimise või missiooni elluviimise eesmärgil ?
Toona olin ma tulihingeline noor kapitalistliku ühiskonna vili ja minu selge ning ühene seisukoht oli, et mitte ükski ettevõtja ei asuta...
See on jätk eelmise nädala postitusele “Juhtimine 1.0: mis see on ja miks sa seda juhina vältima peaksid?”.
JUHT 2.0 EHK ÜLEMUS See on äriprotsesside tõhustamisele ja kliendikogemuse tähtsustamisele orienteeritud juhtimine, mille levinud juhtimisretoorikaks on “Kuna klient maksab meile palka, on tema heaolu kõige olulisem”....
Usutavasti ei saa mitte ükski inimene öelda, et tema ei ole oma mõtetega hädas – küll ei lase need uinuda, küll ajavad need meid öösiti üles, küll annavad need valesid hinnanguid ja tekitavad valesid järeldusi. Lähemal vaatlusel võib vist tõesti öelda, et suur osa nendest mõtetest on prügi – kas kasutu või juba korduvalt...
Mõtlesin pikalt, kas sellel teemal kirjutada või mitte. Miks?
JUHID POLNUD TEGELIKULT MU FOOKUSES
Olles meeskondade ja juhtide koolitajana tegutsenud juba 10 aastat teavad 95% tänastest klientidest mind just nende märksõnade kaudu – juhtimine, meeskonnatöö ja motivatsioon . Vähesed teavad aga seda, kuidas ma nende teemadeni jõudsin ja miks selliseid koolitusi pakkuma...
Kas oled meeskonnas või isiklikus elus märganud, kuidas mõnedel inimestel on kalduvus rohkem konflikti sattuda ? Me nimetame üldjuhul selliseid inimesi konfliktseteks inimesteks – justkui see oleks nende iseloomuomadus !
Aga kas tegelikkuses on ikka asi iseloomus? Kas on tõesti võimalik, et iga 10-20 inimese kohta (kes tavaliselt meeskonna moodustavad) kipub seal...
See on järg artiklile “Just sellised on spetsialistist juhiks saanud juhtide peamised väljakutsed I Osa 1”
Eelmises artiklis kirjutasin ohukohtadest, kuhu paljud (värsked, spetsialistist juhiks saanud) juhid oma töös satuvad. Käesolevas artiklis jagan 5 eeldust, mille peale iga juht mõelda võiks ja ka endalt küsida: “Kas ma olen nende eelduste valguses...
Puutun oma töös väga palju kokku hiljuti spetsialistist juhiks saanud inimestega, millega kaasnevatest väljakutsetest allpool kirjutan.
Siiski on oluline rõhutada, et juhtimisalaste väljakutsetega ei puutu kokku ainult “hiljuti” juhiks saanud töötajad. Kuna praktiliselt kõik tänased juhid on ju millalgi “spetsialistist juhiks” saanud, ja...
Saatuse või enda juhtida?
Rudolf Steineri loodud seitsmeaastaste tsüklite teooria järgi kulgeb inimese elu seitsmeaastaste tsüklite kaupa, millest igaühel on erinev funktsioon ja meil erinev ülesanne, mida sel perioodil täita.
Aasta seitsmendal nädalal on sõbrapäev . Seitset arvatakse mõnel juhul müstiliseks numbriks. Nädalas on seitse päeva. Käes on...
Oleme usutavasti kõik elu jooksul kogeda saanud nii head kui nõrka juhtimist. Aga samas usutavasti sa nõustud, et isegi kõige “halvemad” juhid ei ole tegelikult üldse halvad inimesed.
Vastupidi – halvad/nõrgad juhid on sageli äärmiselt meeldivad ja toredad inimesed! Juhtimine lihtsalt ei ole päris nende “asi”, mistõttu ei kuku see ka väga...
1.detsembrist saab Telia Eesti juhiks Holger Haljand. Praegune juht Robert Pajos lahkub ettevõttest.
Haljandil on pikk kogemus juhtivatel positsioonidel erinevatest ärivaldkondadest. Viimastel aastatel on ta Telias juhtinud ärikliendiüksust (2020-2022), erakliendi- ja turundusüksust (2016-2020) ning operaatoräri (2014-2016). Kokku on Holger Haljand töötanud Telias üle 20 aasta.
„Mul...